Intel Celeron D 331 Boxed Review

eriksd 24 november 2006, 1.506 views

Intel Celeron D 331 Boxed

Pluspunten

• prijs
  • overklokbaarheid
  • bijgeleverde ventilator

Minpunten

• 256kb L2 cache

De celeron wordt altijd beschouwd als het lelijke eendje van de processors. Ik heb de gok gewaagd en een s775 celeron gekocht, en wel de d331, op 2,66 ghz. En het bevalt me goed

Het doosje is niet te groot, of te klein, met nog wat algemene info over de cpu. Even voor de duidelijkheid, alle celerons met een onevennummer, de gewone notatie + 1,hebben 64-bits ondersteuning. Deze dus ook.

Meteen geinstalleerd, met de boxed cooling. Deze is rond van vorm, met een ventilatortje erop.

Installatie verliep vlot, alhoewel er wel wat kracht gebruikt moest worden, maar bij lange na niet zo erg als bij de oude Socket-A semprons, waarbij het koelblok met een schroevendraaier naar beneden gedrukt moest worden.

Iig, installatie verliep vlot, en windows herkende hem meteen.

Gierig als ik als Nederlander ben, heb ik meteen de cpu overgeklokt, omdat ik wist dat dit makkelijk kon. Bottleneck hierbij vormde overigens mijn asrock mobo, zie hiervoor mijn survey van dit bord. Ik heb de processor nu op 3,2 ghz lopen, een overklok van een kleine 600mhz, zonder voltmod en dergelijke.

De koeler doet zijn werk uitstekend, idle op 36 graden, en stressed op 41 graden celsius.

Een uitstekende koop!

Heb jij ook een Intel Celeron D 331 Boxed?

tja, dagelijks officewerk, multimedia en games: far cry, star wars battlefront 2, en gta3. Waarschijnlijk geloof je niet dat ie dit makkelijk trekt, maar het is echt zo :P
wat is de rest van je systeem, geheugen videokaart ect
de rest van zijn systeem is o.a. 2 GB geheugen en een 8800gt :+
Ik zelf geloof wel datie het (makkelijk) trekt. Lijkt me ook best wel logisch omdat de meeste games op een goeie grafische kaart rusten :)
De celerons met 256kb cache zijn niet slecht. Ik bedoel maar.. ja de Celeron C's met maar 128kb cache die hadden duidelijk problemen om prestaties te leveren. Maar de Celeron D kon weer even mee tegen lagere kosten.

Niet te vergeten ;) ze overklokken vaak ook makkelijker. Dus geniet er maar lekker van. Mooie simpele processor totdat de dag komt dat je een nieuwe pc koopt!
Wat is, zoals hierboven al gevraagd is, de rest van je systeem? We geloven je best dat je pc die games wel trekt, maar als wij niet weten wat voor Graka je hebt en hoeveel geheugen, kunnen we er verder niks bij voorstellen.
Even zijn profiel gecheckt en tada!
512MB PC4300 DDR2, CL4 (TwinMos)
Asus Radeon X700 LE 128MB DDR

Hebbes!
Mag ik vragen wat je allemaal met deze processor doet?
Edit:
Beetje te snel gelezen, sorry
Wat een slappen reacties hierro! Hoe kom je er bij dat de beste man 2GB en een 8800 heeft?

On Topic! : Leuke survey