ASUS ROG Strix B550-E GAMING

€ 229,90
Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD B550 chipset - Bekijk alle specificaties

ASUS ROG Strix B550-E GAMING Review

maniac2003 2 januari 2021, laatste update op 2 januari 2021, 320 views Product gekocht

ASUS ROG Strix B550-E GAMING

De Asus ROG Strix B550-E Gaming is een zeer compleet moederbord met vrijwel alle functies die je je als enthousiasteling kan wensen. Uitgebreid voedingsgedeelte voor de CPU, USB 3.2 Gen2 frontheader, WiFi 6 (AX) + Bluetooth, prima on-board audio-oplossing en nog veel meer.

Pluspunten

• VRM-koeling
  • Uitgebreide featureset
  • BIOS FlashBack
  • USB 3.2 Gen2 frontheader

Minpunten

• Geen Q-connector
  • Prijs (+- 230 euro)
  • BIOS bediening muis

Layout Score: 5

Het moederbord zit goed verpakt en is door de duidelijke handleiding en vast I/O shield erg gemakkelijk te installeren. Het enige wat ik hierbij miste zijn de Q-connectors zoals ik dit bij andere ROG moederborden gewend ben. Verder zouden fysieke power/reset knoppen op het moederbord naar mijn idee niet mogen ontbreken op dit type bord.
Verder ben ik benieuwd in hoeverre de thermalpads van de m.2-koeler herbruikbaar zijn, stel dat je je SSD upgrade. Vervanging is echter ook zo gekocht.

De BIOS is overzichtelijk en wijkt niet af van wat ik al gewend was van mijn oude ROG BIOS. Wel vind ik de bediening met de muis wat te wensen overlaten. Daarnaast is de BIOS FlashBack functie superhandig. Toevallig had mijn exemplaar al een BIOS die de CPU ondersteunde, maar anders flash je in een handomdraai (zonder CPU, werkgeheugen) een nieuwere versie vanaf USB
Al met al een uitstekend bord met een zeer complete uitrusting en gemakkelijke installatie. Hier ga ik hopelijk nog jaren plezier aan beleven maar de kwaliteit van Asus kennende komt dat wel goed.

Heb jij ook een ASUS ROG Strix B550-E GAMING?