1 review

Dell KB113 (Qwerty UK)

Niet beschikbaar
Specificaties Bedraad Qwerty met Standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Dell KB113 (Qwerty UK) Review

mpol 1 januari 2021, laatste update op 22 april 2023, 103 views Product gekocht

Dell KB113 (Qwerty UK)

Goed toetsenbord voor bijna geen geld.

Pluspunten

• Traditionele layout
  • Goed schoon te maken
  • Goede aanslag

Minpunten

• Eigenlijk geen enkele klacht

5 van 5 sterren (Uitstekend)
Motivatie om dit toetsenbord te kopen was om een zelfde toetsenbord als mijn laptop te hebben. Eerder had ik een mechanisch toetsenbord zoals dat al meer dan 20 jaar mainstream is met grote toetsen. Ik merkte dat het wisselen naar een chiclet membraamtoetsenbord en weer terug vervelend was, terwijl ik geen enkele voorkeur voor type toetsenbord, als het beide maar gelijk zijn. Een hoog mechanisch toetsenbord op een laptop gaat niet dus dan maar beide een chiclet :)

Groot voordeel van dit toetsenbord is dat het eenvoudig schoon te maken is. Bij mij bouwt zich toch wel een vetlaagje op, al wordt dat minder nu ik ouder wordt, en schoonmaken is goedkoper dan weer een nieuw toetsenbord kopen vanwege een ranzig uiterlijk.

Toetsenaanslag is prima, al ben ik niet iemand met een harde aanslag. Ik denk niet dat ik ooit een chiclet toetsenbord als slecht heb ervaren. Mocht je een echte ramplank zoeken, dan heb ik geen idee of dit wel of niet een goed toetsenbord voor je gaat zijn.

Aan de achterkant loopt het iets op qua hoogte en is hierin niet verstelbaar. Voor mij is dat gewoon prima.
Layout is traditioneel met een numeriek blok en pijltjestoetsen op hun eigen eiland. Functietoetsen zijn half-hoog en visueel dicht bij de bovenste cijferrij, maar ik ram altijd blind raak. Fijn hierin is ook dat er iets marge zit tussen F4 en F5, en F8 en F9, precies zoals het hoort.
Wel missen de Scroll-lock en bijbehorende toetsen. De Home/End, etc, is er wel gewoon.

Uiteraard met kabel, dus geen gedoe met batterijen.
Stickers zijn nu 3 jaar later nog gewoon goed, ook na honderden uren mijn best doen.
Prijs is onverslaanbaar en onder de 20 Euro.

Persoonlijk zou ik graag ditzelfde toetsenbord willen, minus het numerieke eiland, het zogenaamde tenkeyless. Ik heb rondgekeken, maar het is onvindbaar. Of het is draadloos, of duur, of compact (zonder pijltjeseiland), of geen chiclet/membraan. Deze mag dus nog een tijdje blijven.

Inmiddels twee jaar later en ik begrijp niet waarom ik ooit 4 sterren heb gegeven. Het zal onzekerheid zijn. Nu dan toch maar 5 sterren.
Beoordeel deze review: 0 +1 +2 +3

Heb jij ook een Dell KB113 (Qwerty UK)?