Edifier TWS NB2 (Bruin, Wit, Zilver)

€ 83,95
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier TWS NB2 (Bruin, Wit, Zilver) Review

RemcoMoelard 31 december 2020, 142 views Product gekocht

Edifier TWS NB2 (Bruin, Wit, Zilver)

Gekocht voor €69,- bij iBOOD. (Komen regelmatig langs) Voor die prijs echt hele goede bang for buck! Goed geluid, wel een matige app & onhandige controls. Prachtig geluid, ANC werkt, is volgensmij niet 't beste. Gebruikt met Android telefoon

Pluspunten

• Super geluid
  • Lange accuduur
  • Great bang for buck!
  • Goede fit

Minpunten

• Korte levensduur (In mijn geval)
  • "Vreemde" vormgeving / beetje groot
  • Onhandige/Gevoelige touch

In september gekocht bij iBOOD voor €69,- een gouden dealtje. Zo bleek ook toen ik ze ontving!

Koppeling met Android/Samsung Galaxy S9+ is uitstekend! Supersnel en eenvoudig. Zo is het wisselen van apparaat ook gemakkelijk en snel. Ook is er amper vertraging in beeld en geluid via mijn Televisie. Ik heb dat wel eens anders gehad met andere draadloze oordopjes.
Geluid
Mooi geluid, geen overkill aan bas, zoals bij veel in-ears. Ook de microfoon is prima en de kwaliteit van het geluid blijft goed, ook al pomp je volumestandje 100%. Oké, wel krijg je te maken met flinke "soundbleeding", waarbij iemand naast je kan meegenieten met wat je aan het luisteren bent. De ANC is prima voor mijn smaak. Het houdt alle omgevingsgeluiden weg. De "Ambient Mode" is ... nouja ik heb geen eerdere ervaring ermee. Maar de Mid/High tones worden enorm geboost terwijl het microfoontje alle audio laat horen. Dat is op sommige momenten zeer vervelend wanneer er hoge geluiden zijn (bel, autotoeter, waaier/wind, afzuigkap, koffieapparaat dat koffiebonen maalt, et cetera). Dus voor geluidu en ANC Goed! Voor Ambient mode... Meh, kan beter!
Gebruiksgemak
Voldoende. Het installeren van de app is niet moeilijk en de controls spreken voor zich, alleen is de app zeer matig. Ik denk dat Edifier hier nog genoeg kan verbeteren. Je kunt in de app verschillende modes aanzetten en "intensiteit" van aantikken instellen in minder gevoelig, gevoelig en zeer gevoelig. Handig, maar dan moet het wel lekker werken. Ook het twee keer tikken en drie keer tikken voor afspelen/doorspoelen werkt soms niet. Voldoende, maar kan dus (veel) beter.
Bouwkwaliteit
In eerste instantie zien het eruit als zeer robuuste oordopjes, en oké, dat zijn ze ook echt. Ze zijn van stevig plastic, niet te zwaar en passen goed in je oor. Wel is het bolle design van het dopje wat groter dan ik voorheen dacht en voelt het wat onwennig. Anyway, na ongeveer 200 uur aan luisterplezier hield het voor mij op. Het linkeroortje werkte nog maar voor ~10/20% en ik besloot het netjes op te sturen ~eind november/begin december voor garantie. Het oortje kon helaas niet worden gerepareerd en ik heb inmiddels mijn geld terug. Ik heb dus helaas maar een korte tijd kunnen genieten van de oordopjes, vandaar een voldoende.
Voor de "beginner" en "Niet-audiofiel" een fantastisch oordopje, zeker voor de prijs waar ik hem voor heb gehad! Maar 100,- is prima. Je krijgt immers Edifier premium sound. Alleen merk je dat ze nog niet heel ervaren zijn. Zelf heb ik de TWS2 ook. Deze hebben een (veel) minder goede batterijduur en irritante lampjes terwijl de oortjes aan zijn. Dus ten opzichte van de TWS2 een goede stap van Edifier naar de top in draadloze oordopjes! :)

Heb jij ook een Edifier TWS NB2 (Bruin, Wit, Zilver)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.