Sony KD-55A8 Zwart

€ 1.187,-
Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 2 tuners • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Sony KD-55A8 Zwart Review

xxtremexx 30 december 2020, laatste update op 30 december 2020, 537 views Product gekocht

Sony KD-55A8 Zwart

Net voor de kerst deze Sony OLED gekocht. De 55A8 aangeschaft ter vervanging van mijn elf jaar oude Samsung LED, type UE46B7000.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Systeem snelheid
  • Android TV
  • Geluid
  • Aansluitingen

Minpunten

• Afstandsbediening

Aanschaf

Na een korte chatsessie binnen 5 minuten gekocht bij PlatteTV. Een mooie korting ontvangen en een gratis beugel voor aan de muur. De volgende ochtend netjes aan huis geleverd. Prima service.

Uitpakken

Vier stukjes plastic verwijderen, piepschuim uit de doos en het scherm wordt zichtbaar. Even tillen en twee pootjes bevestigen en voila klaar.

Plastic bescherming

Zeer dun

Installatie

Ik heb al wat Smart TV’s voorbij zien komen en tot nu blijven volhouden dat mijn Raspberry Pi en Apple TV beter functioneren dan al die Smartdingen. Na twee dagen alles verwijderd uit de woonkamer; dag kleine Raspberry, Apple TV en Canaal Digitaal sat receiver. Alles draait in app-formaat op deze Sony. Kodi, VLC, Apple TV, Netflix, Prime en zelfs mijn satelliet schotel laat netjes alle FTA zenders zien. Om de gecodeerde kanalen te ontvangen heb je nog wel een extra CI module nodig.

Gebruik

Android TV

Dit is mijn eerste ervaring met Android TV. Het installeren van apps werkt snel en eenvoudig maar de bediening via de meegeleverde afstandsbediening is niet heel intuïtief. Vaak ben ik aan het zoeken naar de settings van de verschillende apps; ik weet nog niet of dit een Android TV ding is of een afstandsbediening issue.

Sony AB

Ervaring

Ene paar UHD films gekeken en een paar series op Netflix, Prime en AppleTV. Beelden lopen vloeiend over het scherm en bij snelle scenes geen schokkerige opbouw van het beeld. Wat een prachtig scherm, wat een snelheid en wat een geluid. Nu nog even wachten op een PS5 of een 30xx GFX kaart.

Heb jij ook een Sony KD-55A8 Zwart?

Mooie review, wij hebben de Sony OLED AG9 en ook zeer tevreden met beeld, geluid en alles in één TV, weg kastjes.
Ben benieuwd hoe je ervaring nu is na tijdje gebruik?
Thanks! Na twee weken is mijn ervaring er alleen maar beter op geworden. Een paar 4K films gekeken en een CI module besteld voor Canaal Digitaal. TV via de satelliet werkt bijzonder snel, er zijn zelfs al een paar 4K kanalen actief. Ook fijn dat de afstandsbediening via Bluetooth werkt - richten is niet meer nodig. Alleen vraag ik mij nu wel af waarom Sony nog geen handige app gemaakt heeft zodat ik mijn telefoon of tablet kan gebruiken. Erg blij met deze aankoop.