Dell XPS 15 9500 (CNX9503)

Specificaties 15,6" • 1920x1200 • 1TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Dell XPS 15 9500 (CNX9503) Review

Lifeisgreat 30 december 2020, 538 views Product gekocht

Dell XPS 15 9500 (CNX9503)

Wat een beest. Bizar snel, goede bouw, briljant scherm. Geniaal afgewerkt, voelt als echte ultrabook maar zonder op prestaties in te leveren. Ik vind de home en end knopjes wel op een onhandige plek zitten: met fn onder de F11 en F12.

Pluspunten

• Briljante scherm kleuren
  • 1200px hoog randloos scherm
  • Robuust product

Minpunten

• Home en End toetsen op onhandige plek
  • Iets te grote touchpad

Wat een beest. Bizar snel, goede bouw, briljant scherm.

Met zulke dunne schermranden kun je overwegen de 17 inch versie te nemen: die is qua body net zo groot als mijn oude 15 inch, en dan heb je nog meer scherm om van te genieten.

Ik vind de home en end knopjes op een onhandige plek zitten: onder de F11 en F12. Standaard staat fn gelocked aan, maar dat werkt weer niet als je de F knoppen vaak gebruikt.

De touchpad vind ik iets te groot, ondanks dat ze best goed voor elkaar hebben gekregen dat ie t alleen doet als je vingers erop zitten, en niet je palm.

Ik dacht eerst dat die carbon afwerking fancy onzin was, maar het voelt serieus goed aan.

Blazen doet de laptop alleen als je hem serieus belast, en niet eens storend. Coil whining is marginaal: pas als je echt met je oren op t toetsenbord hangt hoor je het.

Deze laptop laad via usb-c, en hij vraag 130 Watt vermogen. De meeste docking stations trekken dat niet, en als ze het al kunnen heeft Dell bedacht dat ze extra centen willen verdienen door softwarematig te limiteren tot 60 Watt als het geen Dell dock is, waardoor je laptop zwaar onder-presteert.

Maar al met al een gigantische aanrader.

Heb jij ook een Dell XPS 15 9500 (CNX9503)?