Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 200 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-2300 Review

eX0duS 30 juli 2010, laatste update op 30 juli 2010, 661 views

Logitech Z-2300

Pluspunten

• Krachtige sub, maar dreunt niet na
  • Helderder geluid dan dat ik eerder gehoord heb
  • Niet meer aansluitingen dan nodig, weinig kabels
  • Losse regelunit voor volume en bass

Minpunten

• Afwerking

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik heb deze set gekocht als vervanging voor mijn Philips AMBX. Mijn hele bureau stond vol met de fans en rumbepad, en ik gebruikte het nit.
In eerste instantie hoefde ik niet pers een "high-end" set.

Deze set heeft mijn 120 euro gekost, toch vrij veel, zeker als je ziet dat je ook genoeg setjes hebt die vl goedkoper zijn.

Waarom zo duur? Ik denk omdat er een THX logo op staat. Je betaald weer eens voor de naam...

Uitpakken
Zoals gewoonlijk is alles degelijk ingepakt, dus veel plastic en plakband. Het uitpakken duurt dus even.
Wat mij al snel opviel was dat er een aantal beschadigingen zaten op de subwoofer. Toch iemand onzorgvuldig geweest met inpakken denk ik.

Eerste indruk
Afwerking is matig. De boxjes hebben scherpe randen ,en zijn van plastic. De voorkant is wel van metaal. Ze wegen niet heel veel, maar het kan er mee door.
De subwoofer is behoorlijk groot, achterop zit een koellichaam. Deze blijkt nog wel warm te worden, dus hij zit er niet voor niks, zo blijkt.

Aansluiten
Makkelijker kan eigenlijk niet. Er zitten weinig aansluitingen op. Je kan deze set dan ook alleen analoog gebruiken. De jackplug zit op de volume/bas regelunit (deze is apart). Voeding zit in de subwoofer zelf.

Geluid
Ik heb niet een heel goed gehoor, ik zeg het alvast. ;) Wel merk ik degelijk verschil met eerdere sets die ik zoal gehad heb, te weten een Logitech Z3, Z4 en een Philips AMBX.
Het geluidsniveau is (naar mijn mening) van een hoger niveau. De bass is echt veel krachtiger, dieper, en resoneert ook niet na. De hogere tonen zijn veel helderder. Nou weet ik niet of dit echt een betere geluidskwaliteit is, of dat ze gewoon de "treble" wat hoger gezet hebben.
Het staat wel boven water dat ik deze set beter vind klinken dan eerdere sets.

Uiterlijk
Zoals ik al aangaf, de subwoofer is vrij groot, maar klinkt dan ook krachtig. De 2 speakers zijn van een goed formaat. Niet zozeer klein, maar ze staan ook zeker niet in de weg.
De kleurstelling is zoals gewoonlijk zwart/grijs. De kappen van de speakers kun je er af halen.

Waar voor je geld?
Ja en nee. De afwerking valt me tegen, de geluidskwaliteit is wel iets beter. Toch denk ik dat als je niet echt hoge eisen stelt (zoals ik) aan de geluidskwaliteit, je met een goedkopere set ook voldoening kunt hebben. De reden om toch deze set te kopen, is omdat ik toch lievers iets meer voor de "show" ga. Het geeft mij een goed gevoel als ik een krachtige set op mijn bureau heb staan. "Mindere" setjes bevatten toch vaak een minder grote subwoofer. Size does matter, zo blijkt.
Ik zeg er wel bij, ik heb ook andere setjes mogen horen, dit klinkt niet zo veel beter dat het 40 euro extra waard kan zijn.

Heb jij ook een Logitech Z-2300?

ik heb hem ook. :'(
vind het echt een miskoop, die sub is niet om aan te horen, en al dat plastic. had beter voor een edifier kunnen gaan. maarja is nu beetje te laat :(
Er zit inderdaad flink wat bass in, mag ook wel met zo'n grote kist. Toch kun je dit nog prima afregelen.
whats wrong met de afwerking??
kan hier niks over vinden in je review.
Beter lezen misschien? Het gaat met mij met name over de scherpe randjes, en het te veel gebruik van plastic.