AMD Ryzen 5 5600X Boxed

€ 209,90
Specificaties AM4 socket • Hexa (6) core @ 3,7GHz-4,6GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Ryzen 5 5600X Boxed Review

Marn1X 28 december 2020, laatste update op 28 juni 2021, 263 views Product gekocht

AMD Ryzen 5 5600X Boxed

PBO2 maakt overclocken makkelijk en met een beetje extra tweaken draait je systeem nog sneller (max boost offset) en koeler (negative curve optimizer).

Pluspunten

• OC makkelijk tot 4,8GHz
  • Draait stock erg koel
  • Gameprestaties

Minpunten

• Aantal cores

Deze CPU zit op een MSI B550 Tomahawk moederbord waar eerst agesa 1.1.0.0 op draaide. De FCLK was toen niet stabiel op 1800MHz, ongeacht SoC voltage. Mijn 3600 geheugen kit draaide daarom helaas op 3200 (FCLK 1600) omdat het belangrijk is voor prestaties om de FCLK en memory clock op gelijke snelheid te laten lopen.

Na een tip van tweaker robin15243 heb ik geupdate naar agesa 1.2.0.2 toen deze voor mijn moederbord beschikbaar werd. Opnieuw geprobeerd om de clocks op 1800 te zetten en nu draait het stabiel, geen WHEA errors meer.

Heb jij ook een AMD Ryzen 5 5600X Boxed?

Vraag & Aanbod