TP-Link Deco M9 Plus V2 (3-pack)

€ 249,-
Specificaties WiFi-ac • 2-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

TP-Link Deco M9 Plus V2 (3-pack) Review

wes- 28 december 2020, laatste update op 28 december 2020, 413 views Product gekocht

TP-Link Deco M9 Plus V2 (3-pack)

Sinds April dit jaar in het bezit van deze set. Hoewel deze qua prestatie goed z'n werk doet laten de mogelijkheden / support te wensen over.

Pluspunten

• netwerk stabiel, ook op zolder.
  • laatste firmware heeft wel een webinterface, al dan niet beknopt.

Minpunten

• dhcp niet uit te zetten in router modus.
  • dns requests flood naar een foutief ntp adres bug in laatste firmware, geen eta voor een fix, slecht.
  • support te traag.

Beheerbaarheid Score: 2
WLAN-bereik Score: 4

Ik gebruik deze set in combinatie met een Ziggo Modem (bridge modus) en Pi-hole.

De minpunten:
- DHCP kun je niet uitzetten als je de Deco als router gaat gebruiken.

- Firmware updates kwamen niet binnen via de app, aangezien ik er vanuit ging dat dit gewoon zou moeten werken hing ik al maanden op verouderde firmware, opgelost door handmatig te updaten via een update manager / firmware.

- Na firmware update kwamen er ontzettend veel dns requests voorbij die naar eu.pool.ntp.org proberen te verbinden, dit is kennelijk al maanden een probleem en support pakt dit niet actief op. Hierdoor wordt m'n query log onleesbaar. Uiteindelijk op kunnen lossen door de foutieve dns te laten verwijzen naar een ntp ip adres die werkt (in m'n pihole).

Nu we een dik half jaar verder zijn kan ik zeggen dat deze set niet voldoet aan mijn wensen en deze ook niet kan aanraden.

Heb jij ook een TP-Link Deco M9 Plus V2 (3-pack)?

Vraag & Aanbod

Ben jij dit toevallig? Hier klaagt iemand over hetzelfde lijkt het.
Nee ik ben het niet maar ik heb mede door dat soort forum posts wel het probleem op kunnen lossen met een workaround :)

[Reactie gewijzigd door wes- op 5 januari 2021 19:42]