Asus M4A785D-M PRO Review
Ik heb dit moederbord tegelijk aangeschaft met mijn http://tweakers.net/price...thermaltake-isgc-300.html en mijn AMD Phenom X4 9500 @2.7GHz (2.2 stock speed) is de processor en dit is mijn review over de Asus M4A785D-M Pro, aangeschaft bij MyCom. De looks. Het bord ziet er heel sjiek uit, mooi blauw en leuke vormgeving. De printplaat is donkerbruin en het blauw komt er goed boven uit. Het equipment. 6 usb-poorten, een eSATA poort, een HDMI-poort, Vga-out, DVI-out, een ps/2 poort en HD-audio met S/pdif, voor ieder wat wils, 1 PCIe x16 is voor de gamers slechts wat weinig. Je hebt de mogelijkheid 5 interne SATA HD's aan te sluiten, dus dat is ook weer een redelijk aantal. Je kan er 16 gig ddr2 op kwijt en...
Pluspunten
Prima overklokker Grote featureset Goede features Goede equipment Mooi bordje Prijs
Minpunten
Slechts één PCIe x16 slot, dus maar 1 kaart
Eindoordeel
De looks.
Het bord ziet er heel sjiek uit, mooi blauw en leuke vormgeving. De printplaat is donkerbruin en het blauw komt er goed boven uit.
Het equipment.
6 usb-poorten, een eSATA poort, een HDMI-poort, Vga-out, DVI-out, een ps/2 poort en HD-audio met S/pdif, voor ieder wat wils, 1 PCIe x16 is voor de gamers slechts wat weinig. Je hebt de mogelijkheid 5 interne SATA HD's aan te sluiten, dus dat is ook weer een redelijk aantal. Je kan er 16 gig ddr2 op kwijt en een leuke AM3 processor is geweldig hiervoor. Je hebt Hybrid Crossfire Support en dat merk je, je graphics knallen omhoog, al het geheugen wat je OS niet kan gebruiken wordt voor je GPU gebruikt waardoor je heel hoge framerates kan halen.
De features.
Het is een ASUS, dus ik wil hem. Je hebt alle features die ASUS kan betalen; Cool 'n' Quiet, Turbo Key, GPU Nos, EPU, Express Gate, Q-Fan, Crashfree Bios, EZ-Flash. Hardwareslager: 'Mag het een onsje meer zijn'. Alles werkt perfect op alles wat je wil, je GPU nos knalt alles omhoog, je Turbokey is een OC'ertje die softwarematig je clock tijdens gamen nog meer opschroeft en je nooit problemen hebt met een langzame computer. Express Gate is een soort OS zodat je binnen 5 seconden al weer een nieuwe review op tweakers kan lezen.
Eindoordeel.
Hij is goed voor als je niet het geld/ de ruimte hebt voor een beter mobo. Hij is zeker de beste in zijn klasse, qua featureset en qua betrouwbaarheid. Overclocking is dit bordje voor gemaakt, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken en hij is echt goedkoop dus:
Toekomstige kopers, veel plezier ermee.
Reacties (1)
helaas mis ik de onderbouwing wat betreft andere mainboards uit deze "review" en dan met name "Het is een ASUS, dus ik wil hem" lijkt hij mij niet echt relevant.
Wat dat betreft had je ook voor ASROCK GIGABYTE of MSI voor mijn part kunnen kiezen, enkel omdat hij van ASUS is wil helaas niets zeggen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/182246/crop563fcf000dae5_cropped.jpeg?f=community)