1 review

Dell P2721Q Zwart

Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 8ms - Bekijk alle specificaties

Dell P2721Q Zwart Review

ArthurgroeNewbie 24 december 2020, 322 views Product gekocht

Dell P2721Q Zwart

Gekocht als upgrade naar 4k thuiswerken en USB power delivery. Ik heb ook een Dell U2518D en na vergelijking vraag ik me af of de nieuw gekochte monitor geen defect heeft.

Pluspunten

• Mooi design
  • Mooi afgewerkt
  • Voelt erg degelijk

Minpunten

• Kleurweergave
  • Helderheid
  • kijkhoeken

Beide monitoren hebben dezelfde specificatie voor helderheid van 350cd/m2, maar het is een wereld van verschil. In een goed verlichte kamer is het lastig om met de P2721Q te werken. Ook is de kleuruniformiteit slecht. Het heeft een soort sunburst effect, waarbij het scherm naar de randen geler en donkerder wordt. Ook verandert het beeld bij een verandering van de kijkhoek. Waarschijnlijk hebben de laatste twee punten met elkaar te maken.

Voor de rest ben ik wel tevreden over de monitor als we het niet over het beeld hebben, maar eigenlijk is het zinloos om daar over uit te wijden, aangezien de basis gewoon ver beneden de maat is.

Ik ben echt teleurgesteld. Inderdaad is dit beeldscherm uit een segment lager dan de Ultrasharp lijn, maar voor 2" meer en een upgrade naar 4K, betaal je wel zo'n €125 extra. Ik had naar mijn idee een veel beter beeldscherm mogen verwachten. Hopelijk was het een defect, maar ik ben bang van niet

Heb jij ook een Dell P2721Q Zwart?

Oei, dan ben ik echt benieuwd! De mijne zijn ook onderweg. Heb er twee besteld, een via Dell en een andere winkel, eigenlijk in de hoop de een wat sneller te ontvangen. Bij Dell op 1 december besteld maar pas (herzien) te ontvangen op 21 januari! Kortom; twee maanden wachten op een hopelijk niet teleurstellende monitor. En anders kan ik de twee nog vergelijken...

Wat heb jij gedaan? Wel contact opgenomen met Dell neem ik aan?
Hoe bevalt de monitor? Ik overweeg ook om dit model te halen.
Ik hoop dat ie voor jou wel prima is. Ik heb de winkel een bericht gestuurd en daarvan kreeg ik te horen dat het vermoedelijk niet om een defect, maar een producteigenschap ging. Ik heb de monitor teruggestuurd