SilentiumPC Signum SG1V EVO TG ARGB

€ 94,50
Specificaties Tower • 4 interne bays - Bekijk alle specificaties

SilentiumPC Signum SG1V EVO TG ARGB Review

Marco Roskam 23 december 2020, 222 views Product gekocht

SilentiumPC Signum SG1V EVO TG ARGB

Gave kast om te zien met die 4 RGB fans. Die doen ook stil hun werk en zijn via het moederbord aan te sturen. Mooi glazen paneel. Voorkant is open, daardoor volop ventilatie. Ruimte voor 120mm, 240mm en 360mm radiatoren! Gebruikt materiaal wat dun, maar is niet storend.

Pluspunten

• Veel RGB voor weinig geld
  • Goede stille fans
  • Goede ventilatie
  • Glazen paneel

Minpunten

• Harddisk bracket past niet met modulaire voeding
  • Wat dun metaal gebruikt

Na een lange levertijd is deze eindelijk binnengekomen en wat een mooie kast. De zijkant is van echt glas en niet van plastic. De 4 RGB ventilatoren zien er fantastisch uit en hoor je bijna niet. Ze zijn zowel in snelheid als in kleuren via mijn Gigabyte Aorus moederbord te bedienen en synchroniseren out-of-the-box al mooi met de RGB leds op het moederbord!

Ik heb een 120mm radiator achter de fan aan de achterzijde gemonteerd, wat prima werkt. Er is veel mogelijkheid om je kabels netjes weg te werken aan de rechterkant van de kast waar ook de verdeler is gemonteerd van de RGB fans.

Onderin de kast zit ook een bracket voor 3,5 inch en SDD disks, maar die kreeg ik niet meer terug in de kast doordat mijn modulaire voeding net de ver uit steekt. Misschien zou dit met aangepaste kabels wel passen. Verder voelt het metaal wat dun, licht en goedkoop aan, maar dat zie je aan de buitenkant niet.

Al met al een fijne kast om te bouwen en fantastisch om te zien. Door de open voorkant zit het ook goed met de ventilatie.

Mijn setup heb ik overgezet van een Cooler Master Elite 110 Mini-ITX kast. Daarom gebruik ik dit nu met een ITX Geforce GTX 1650 Super videokaart, die in de Cooler Master nog veel lawaai maakte door slechte koeling, maar in de nieuwe setup redelijk stil zijn werk doet onder full load!

Heb jij ook een SilentiumPC Signum SG1V EVO TG ARGB?