Inno3D GeForce RTX 3060 Ti iCHILL X3 RED

€ 1.231,40
Specificaties Max. 1,725GHz • GDDR6 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

Inno3D GeForce RTX 3060 Ti iCHILL X3 RED Review

Keesknd 23 december 2020, 459 views Product gekocht

Inno3D GeForce RTX 3060 Ti iCHILL X3 RED

Liever een overpowerde 3060 TI dan een kale 3070!

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Koeling

Minpunten

• Bovenplaat straalt veel warme af (temps blijven goed)
  • Inno3d tune software is wat warrig
  • Groot
  • Prijzig
  • Hoe zet ik de RGB uit?

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Voor een niet al té hoge prijs (€550,-) heb ik deze kaart weten te bemachtigen. Gelukkig geen bottleneck issue i.c.m.de i7-6700 (non-K) CPU. De kaart draait prima op een 550 watt voeding. Voor de zekerheid maar wel een 850 psu aangeschaft omdat de voorschriften voor de RTX 3060 ti kaarten 650 watt is.

Qua performance kan ik zeggen dat ze het boven verwachting goed doet. Ik game op WQHD 1440p en zo draait World of Warcraft tussen de 70-120 fps met alle settings op max inclusief Ray tracing aan.

De kaart is zeel stil en koelt goed. Tijdens mijn game sessie werd de kaart max 63 graden. Ook kan de kaart nog overclockt worden d.m.v. de INNO3D software, al vind ik dit stukje software niet echt gebruikersvriendelijk.

Kortom een prima kaart die de games van tegenwoordig met gemak aankan. Onthoudt goed: liever een OP 3060 TI dan een kale 3070 ;-).

Heb jij ook een Inno3D GeForce RTX 3060 Ti iCHILL X3 RED?

Inmiddels de kaart iets meer dan een half jaar in bezit en er nog steeds blij mee. Prijs/kwaliteit is gewoon top! Wat je een half jaar geleden voor een 3070 betaalde (€700,-) zou echt niet de meerprijs waard zijn geweest en zeker niet met een safe OC +125 MHz (core) +600 MHz (memory) op de 3060 Ti, want dan kom je aardig in de buurt van een 3070.

PS. mocht er iemand interesse hebben in mijn kaart stuur me even een PM. Stiekem ben ik namelijk toch nog opzoek naar een 3080/90 of een kaart van AMD.
Verkoop je je kaart nog steeds? Voor een mooi prijsje neem ik hem van je over.