Intel Core i3-9100F (SRF7W) Boxed

Specificaties 1151 socket • Quad core @ 3,6GHz-4,2GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core i3-9100F (SRF7W) Boxed Review

Crestop 22 december 2020, 64 views Product gekocht

Intel Core i3-9100F (SRF7W) Boxed

Speciaal uitgezocht voor mijn zelfbouw NAS in combinatie met een Supermicro X11SCL-F moederbord en Crucial CT16G4WFD8266 ECC geheugen. Draait sinds Januari zonder problemen 24/7.

Pluspunten

• Lage prijs
  • ECC support
  • Geen Geïntegreerde graphics (NAS)
  • Stroomverbruik
  • 4 cores

Minpunten

• Geen Hyperthreading / SMT

Voor weinig geld (aankoop € 77) krijg ik hier veel voor terug wat ideaal is in een NAS: ECC support, geen Geïntegreerde graphics die je niet gebruikt, laag stroomverbruik, en 4 cores. Er is genoeg rekenkracht voor ZFS pools met encryption en compression enabled om 2x 1Gigabit vol te krijgen.

De standaard meegeleverde koeler was voor mij voldoende, deze koelt goed genoeg en is stil genoeg. De CPU heeft wel virtualisatie support, maar geen Hyperthreading, goed genoeg voor mij omdat ik virtualisatie op andere machines heb draaien.

Heb jij ook een Intel Core i3-9100F (SRF7W) Boxed?