JBL TUNE 125TWS (Zwart)

Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

JBL TUNE 125TWS (Zwart) Review

pelletpeti 17 december 2020, 185 views Product gekregen

JBL TUNE 125TWS (Zwart)

Ze connecten gemakkelijk en snel via bluetooth maar het geluid is heel plat en blikkerig. Ze waren onderdeel van mijn kerstpakket maar mijn mening is het zonde van het geld.

Pluspunten

• snel & makkelijk connecten

Minpunten

• groot formaat buiten je oor
  • scherpe hoge tonen
  • weinig lage tonen

Deze draadloze oortjes waren onderdeel van mijn kerstpakket. Ik heb meerdere draadloze sets in gebruik gehad en zal het vergelijk beperken tot andere in-ear sets die ik heb gebruikt.

Gebruik:
Ten eerste zijn de JBL Tune heel snel te koppelen via bluetooth. Als telefoon gebruik ik hiervoor een xiaomi redmi note 8 pro met android 10 QP1A. Binnen seconden is er gepaired en geven ze geluid. Het bijgeleverd accu/doosje heeft een fijne ovale vorm die makkelijk in de hand ligt of je zak in glijdt. Als je de oortjes in het accudoosje doet zitten ze gelijk vast door een lichte magneet.
Hoe vaak ze ze met het doosje kan opladen weet ik niet, te weinig voor gebruikt.

Look & feel
In mijn eerdere ervaringen met JBL ervaar ik meestal dat de looks niet heel speciaal zijn maar dat de performance goed is. De Tune 125 oortjes komen overeen met de JBL stijl. De verpakking is een simpele maar doeltreffende doos met blister. De oortjes zelf zijn van twee kleuren plastic: grijs en glans zwart. Dit voelt goedkoop maar is niet persé slecht, eerder JBL eigen.

geluidskwaliteit
Ik ga er geen doekjes om winden, dit is slecht. De hoge tonen (hihat) zijn heel scherp en de lage bassen zijn relatief zacht. Het geluidsbeeld is komt daarmee heel blikkering over. Helaas totaal tegen mijn JBL-verwachting in. Ik heb de oortjes kado gegeven aan een kind want ik kan er niet naar luisteren. Een jaar geleden had ik een setje bluetooth oortjes van Rofstone Nova (in mijn ogen een budget merk) maar deze waren een stuk beter qua geluidskwaliteit.

Heb jij ook een JBL TUNE 125TWS (Zwart)?