USRobotics USR808054 Review

kai_kuhlmann 10 mei 2006, laatste update op 23 juni 2008, 468 views

USRobotics USR808054

Pluspunten

• Snelheid
  • Bereik
  • Eenvoudig in te stellen

Minpunten

• WERKT GEWOON NIET!!!

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4
Ik kan eigenlijk heel kort zijn over deze router: KOOP HEM ALSJEBLIEFT NIET!!!

Oke dan toch nog een beetje uitleg:

Ik heb deze router aangeschaft, omdat ie destijds de enige was met 100mbps WLAN en nog tegen een zeer goede prijs te krijgen was ook. Toen werd er ook een een firmware-upgrade uitgebracht waarmee je tot 125mbps wireless kon communiceren. Dus ik meteen een USR PCI turbo kaartje erbij gekocht en de updates gedaan. De router is eenvoudig in te stellen naar wens en het bereik is prima; ik heb op de 2e verdieping 80% bereik met de router op de baganegrond. Kortom alleen maar pluspunten zou je denken...

Helaas koplopers blijken ook hier doodlopers te zijn. De bedrade verbindingen werken prima, alleen de WLAN heeft heel erg vaak kuren. Zonder enige reden valt dan de verbinding met de router weg, waarna de router gereset moet worden om weer verbinding te kunnen maken. Dit is ongelofelijk frustrerend, omdat je dan weer disconnected raakt van WoW, offline bij MSN, al je downloads stoppen of je kan gewoon niet verdergaan met het nieuws op Tweakers lezen.

Had ik maar eerst gebruikersreviews gelezen, want heb inmiddels gezien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ook al meerdere malen contact opgenomen met USR, deze mensen vertellen mij de firmware van de router te updaten (alsof ik dat niet heb gedaan) en anders "is de router gewoon kapot". Kortom: krijg maar lekker de ....piep.....

Heb jij ook een USRobotics USR808054?

Dit is op te lossen door een oudere firmware er in te flashen. Ik weet niet meer precies welke, ik had dit probleem toen ook met een hoop klanten van ons, toen bij USR geinformeerd en het was blijkbaar een bekend probleem, kreeg een andere firmware opgestuurd via mail, nooit geen problemen meer gehad. :)

/edit
usr8054_v144b12 dat is hem.
Als je wil kan ik hem je wel even emailen.
ZO als ook te lezen is in mijn review over deze router ben ik er laaiend enthausiast over.

Nooit geen problemen gehad, stabiel en uitstekend bereik.

Misschien dat er verschillende versies in omloop zijn, en heb begrepen van de webshop waar ik deze kocht dat die niet meer geleverd wordt door US Robotics.

Momenteel heb ik de 8091 van US Robotics welke de ADSL2+ variant is. Ook deze bevalt uitstekend, recent nog de firmware geupdate en loopt als een trein.

Dit model heeft maar 1 antenne, maar heb prima bereik op de Begane Grond, 1e en 2e etage.
Ik ben ook ook erg tevreden over die USR routers, bereik is echt veel en veel beter dan wat ik van andere merken heb gezien, hoe ze het doen weet ik ook niet, maar ze zijn daarin best wel sterk.