Google Pixel 4a 5G Zwart

€ 419,-
Specificaties 6,2" • 2340x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

Google Pixel 4a 5G Zwart Review

litebyte 10 december 2020, 974 views Product gekocht

Google Pixel 4a 5G Zwart

Een plastic fantastic van Google

Pluspunten

• Pure Android 'schoner' dan dit krijg je niet
  • Prima batterijduur (1 tot 1.5 dag is goed mogelijk)
  • Prima geluidskwaliteit, ook bij bellen
  • Handige Pixel only apps/functies

Minpunten

• Voelt goedkoop maar wel stevig aan
  • Geen snelladen
  • Niet waterdicht

Na ruim een week gebruik bevalt de Pixel 4A 5G goed. Gebruik hem nu nog in combinatie met een iphone 8 (werktelefoon) die in January 2021 zal worden vervangen voor een iphone 12. De kritiekpunten die je op het toestel zou kunnen hebben in relatie tot de prijs zijn het materiaal gebruik (Niet deels glas of metaal maar 'saai' plastic.), geen snelladen en niet waterdicht.

Een Pixel telefoon kopen de meesten hoogstwaarschijnlijk voor de 'pure' Android ervaring. Google heeft daarnaast een aantal handige 'Pixel only' apps/functies toegevoegd, zoals de recorder die ook goed in de achtergrond werkt en speech to text functie heeft dat (helaas alleen nu nog in het Engels) prima functioneert.

Foto's (ben zelf beroepsfotograaf) zijn heel goed, als je niet hoeft in te zoomen. (zal later deze maand nog wat foto's toevoegen in vergelijking met de iphone 8 en een D850/D5.)

Gebruik de telefoon in combinatie met een Caselogy Skyfall hoesje, die zit prima en is stevig.

Heb jij ook een Google Pixel 4a 5G Zwart?

Vraag & Aanbod

Ik vind plastic juist een enorm pluspunt omdat glas of metaal veel schadegevoeliger zijn.
Ben ik ook wel mee eens. Maar als je de telefoon nu zo aanvoelt (zeker in vergelijking met een aantal modellen in vergelijkbare prijsklasse, met een luxere afwerking) komt het niet echt over als een telefoon voor ruim 500,- Euro (in NL dan.)
Dat is wat mij betreft uiterlijke schijn. Het gaat erom wat er in zit. Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Om maar eens een spreekwoord van stal te halen.
Mijn 3a heeft wel snelladen... waarom deze niet?
Zal ongetwijfeld te maken hebben met de productiekosten & prijsstelling :)
Ik heb de Pixel 4a 5G nu voor (bijna) 2 weken, maar heb toch echt mijn twijfels om hem om te ruilen of voor een andere telefoon te gaan.

Sinds de december update, werkt mijn touchscreen niet echt lekker (terug knop, etc onderaan).

En het lijkt gewoon te laggen vergeleken met mijn Honor 10 uit 2018. Het scrollen op websites gaat 80% goed, maar dan opeens begint het te stotteren voor een paar seconden. Heb dit ook in de Google news, dat ik aan het scrollen ben en het voelt gewoon schokkerig aan
Jammer om te horen. Ik heb daar totaal geen last van. Heb zelf de 'klassieke' (vierkantje, direhoekje en rondje) knoppen onderaan ingesteld.
Mocht het aan de update liggen,dan zal er neem ik aan wel snel een update komen.

Tot nu toe fijne telefoon.
Thanks voor de reply! Ik heb ook de klassieke look, ik zal eens een video maken. (misschien is het gewoon mij, dat ik gewoon een zeikerd ben).
Het "schoonste" Google Android toestel, tenzij je géén Google meuk wilt ;)

Ik zit er overigens wél naar te loeren, mijn huidige OnePlus 7 (256GB) begint mij namelijk een beetje de strot uit te hangen door de bagger proximity sensor implementatie van OnePlus, welke vóóral bij WhatsApp spraakberichten merkbaar vervelend doet (het scherm springt dan spontaan op zwart en het geluid gaat dan alleen nog via de bovenste speaker).

[Reactie gewijzigd door born4trance op 9 januari 2021 15:10]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.