ConBee II Zigbee USB gateway Review
Veel mogelijkheden, goede ondersteuning en frequente updates van de software.
Pluspunten
Community Software - frequente updates Support fabrikant
Minpunten
voor ervaren gebruikers?
Eindoordeel
Om over te stappen van Z-Wave en Hue heb ik de ConbeeII stick gekocht. Dit is mij tot nu toe goed bevallen. De nieuwe DeConz software draait prima. Misschien dat ik deze naar een Raspberry Pi verhuis. De support van de fabrikant is ook uitstekend. Heb er nu een mix van Ikea lampen, Hue lampen en Xiaomi sensors op draaien. Online is er redelijk veel info te vinden over compatibiliteit en andere Conbee/DeConz gerelateerde zaken. Heb wel het gevoel dat het minder een "end-user" oplossing is dan bijv. de Ikea of Hue bridge.
Heel goed (ten opzichte van de Ikea/Hue bridge) is dat je een enorme hoeveelheid non-Ikea/Philips producten kan pairen. Bij de Hue bridge kan je bijv. alleen HUE(-certified) temperature/deur/etc sensors pairen. En die kosten veel meer dan andere sensors. (denk hierbij aan €15 vs €50)
Heel goed (ten opzichte van de Ikea/Hue bridge) is dat je een enorme hoeveelheid non-Ikea/Philips producten kan pairen. Bij de Hue bridge kan je bijv. alleen HUE(-certified) temperature/deur/etc sensors pairen. En die kosten veel meer dan andere sensors. (denk hierbij aan €15 vs €50)
Beoordeel deze review:
Heb jij ook een ConBee II Zigbee USB gateway?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
:strip_icc():strip_exif()/u/187500/crop633d7221ecc7a_cropped.jpg?f=community)