Anysee E30 S2 Plus Review

jordy5 26 juli 2010, laatste update op 27 juli 2010, 2.582 views

Anysee E30 S2 Plus

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Integratie met Windows Mediacenter
  • Aantal nieuwe driver releases (niet de kwaliteit)

Minpunten

• Slechte drivers
  • Instabiliteit
  • Support alleen als ze "straight" answer kunnen geven
  • Onbetrouwbaarheid van opnames

Features Score: 3
Driverkwaliteit Score: 1
Ik heb al een zeer lange tijd de Anysee E30S2, maar ben verre van tevreden over deze Windows Mediacenter kaart.

De installatie is zeker niet voor een leek. Driver installatie gaat prima en de Windows Mediacenter configuratie is ook nog prima te doen. Helaas moet er dan voor sateliet, handmatige transponder invoer gedaan worden voor HD kanalen (niet de schuld van anysee verwacht ik, maar van Microsoft).

Na de installatie en configuratie kan je dan met TV kijken beginnen. Daar zal dan al naar enkele weken de frustraties komen van blokkerig beeld, niet opgenomen (geprogrameerde) series en andere zaken die dit kaartje met een verkleinde Ventage sateliet tuner doen vergelijken (net zo slecht). Genoemde problemen kunnen vaak opgelost worden door: Oude driver te installeren, videokaart drivers up-to-date en zeker op te passen met andere video codecs. Helaas lost dit niet alles op, bij mij doet de kaart het redelijk. HD Beeldkwaliteit is prima, maar helaas niet geheel stabiel. Zo nu en dan (om de 10 a 20 min) wat blokjes over het beeld en soms vastlopers. Recordings 1 op de 15 ong. zijn van zwart beeld voorzien :s

Anysee is zeker een van de slechtere driver ontwikkelaars. Vind ook belachelijk dat ze een product zo op de markt zetten die drivers "terrecht!" in beta hebben. Het is hobby materiaal dat zeer onstabiel is. Drivers worden om de haverklap uitgebracht en vermeld dat het X oplost. Nou blijkt al snel dat het bij niemand opgelost is. Dit geeft een beetje de handelswijze van de fabrikant/support aan.

Bij klachten krijg je "snel" antwoord dat je de laatste driver moet installeren, waarna je niet meer op support of antwoord hoeft te rekenen als het niet werkt.

Gezien het feit dat er niet vrij op de markt en in het toch als redelijke prijs segment een betere, zeg alternatief te verkrijgen is, blijf ik hopen dat het ooit beter word.

Aanrader voor een ieder is dan ook om de fora's etc. in de gaten te houden en te weten dat je geen final en stabiel product koopt.

Heb jij ook een Anysee E30 S2 Plus?

ik heb ook niet meer zo happig van tv-kaarten voor digitale tv voor kabel of sat. Ik denk dat je met een sat op box veel beter af bent. Ik had eerst ook zo'n anysee s2, maar ben nu overgestapt naar een azbox elite. Wat een groot verschil zeg.
ik heb anysee DVB-S2 +- 1 jaar en inmiddels ben ik op zoek naar een andere kaart.
Anysee wordt nog steeds aangeboden als top DVB-S2 kaart met volledige ondersteuning van Windows Media Center van XP tot Win 7, maar dit is een absolute onzin.
Tot nu toe heb ik geen officiŽle driver gevonden, alleen BETA’S die niet werken, zie:
Opsomming van mijn ervaring op Win 7 32 Ultimate:
DVB-S2 BDA driver:
-kan DVB-S2 canaldigitaal channles niet detecteren of weergeven
DVB-T virtual driver
-DVB-T emulatie werkt alleen met een 1 LNB of niet
2Xanysee tuner opstelling werkt niet

ik heb ook geprobeerd anysee via DVBLink te draaien,
deze opstelling werkt ook niet.( anysee snap niet Diseqc commands+ kan Nederlandse zenders niet vinden):

Het is inderdaad verbazing wekkend hoeveel BETA drivers er uitkomen met steeds nieuwe problemen in plaats van fixes, een keer kan de kaart niet uit slaap stand komen, andere keer werkt decodering niet, of het werkt wel maar geen geluid etc... etc...
Ik volg al lang www.firedtv.nl, degroeneknop, dvblink etc.. forums en het lijkt dat iedereen problemen heeft, niet alleen DVB-S2 gebruikers maar ook DVB-C, het zijn dus alle anysee tuners en niet alleen de DVB-S2 tuner.(geen wonder het is namelijk hetzelfde driver)

Op firedtv.nl (verkopers van anysee tuners) heb ik meerdere boze reacties gezien van mensen die zich afvragen waarom de tuners verkocht worden als het niet werk, de reacties worden regelmatig weggehaald, waardoor nieuwkomers niet door hebben dat het niet werkt.
Er zijn tevens zeer positieve reviews te vinden in officiŽle bladen/sites :
Computer Idee, hardware info etc..., snap echt niet hoe de review gemaakt is, waarschijnlijk met 1 Free To Air channel.
Uit ellende gebruik ik nog steeds FireDTV DVB-S2 tuner die werk in zowel Windows MCE als DVBLink opstelling, maar FireDTV tuners worden helaas niet meer verkocht.
Beste Mensen,

Ik gebruik de Anysee E30S2 al een tijdje als beoogde opvolger van de FloppyDTV DVB-S2. Ik heb bijna alle drivers van van de Anysee getest. Ik kan bijna alle Canal Digitaal kanalen prima ontvangen in W7 MCE. Ik heb mijn manier van installeren uitgebreid beschreven, inclusief een paar tips om meer gebruiksgemak van de E30S2 te hebben. Meer hierover () kun je vinden op mijn site over HTPC's. Hoewel er aan de Anysee E30S2 nog wel een paar zaken mankeren, vind ik dat deze tuner best aardig presteert, en al bruikbaar is in je HTPC. Er wordt nog continu aan de drivers gewerkt en uiteindelijk zullen alle resterende uitdagingen worden opgelost. Toch heb ik ter verglijking mijn FloppyDTV DVB-S2 weer uit de doos gehaald en moet zeggen dat deze het ook wel erg goed doet. Inderdaad jammer dat ze niet meer gemaakt worden.