HP Officejet Pro L7680 Review

s.stok 25 juli 2010, laatste update op 10 juni 2011, 459 views

HP Officejet Pro L7680

Pluspunten

• Dubbelzijdig printen/scannen
  • Snelle installatie
  • Laag inkt verbruik
  • Cardreader en USB port
  • Fax met zelftest
  • Faxen in kleur (niet dubbelzijdig)

Minpunten

• Digitaal archiveren werkt niet (met Windows Vista)
  • In kleur faxen kan niet via 'scannen en faxen'

Inktverbruik Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Ik heb deze All-in-one printer ongeveer een jaar geleden aangeschaft, en ben nog steeds zeer te spreken over de kwaliteit!

Omdat mijn oude Brother printer niet altijd de kwaliteit gaf die ik wilde (kleur klopte vaak niet), en ook niet volledig ondersteund werd door Windows Vista had ik besloten om voor een nieuwe printer te gaan kijken.

Toen ik na een tijdje zoeken kwam dit model tegen kwam was ik gelijk verkocht, vooral de mogelijkheid om dubbelzijdig te scannen sprak me aan. Niet wetende dat je ook dubbelzijdig kan printen! :D

Het scherm menu op de printer zelf is volledig in kleur, en alle opties zijn overzichtelijk in secties onderverdeeld (niet dat dit voor mij een probleem zou zijn).

De software installeerde zonder enig probleem, en het instellen ging perfect.
Ondanks dat ik via een lokaal netwerk werk pakte hij automatisch de printer (zonder iets te hoeven instellen).

Ook het faxen is erg prettig, je kan via de computer meerdere nummers in programmeren zodat je deze niet constant opnieuw hoeft in te voeren.
Een handige toevoeging is de mogelijkheid om de fax een self test te laten doen, zodat je zeker weet dat als je hem nodig hebt hij ook werkt.

Je kunt ook (aldus de handleiding) digitaal archiveren, je legt een document op de glasplaat/automatische invoer en drukt op scannen. Echter heb ik dit nog niet aan de praat gekregen.

Scannen naar PDF niet mogelijk
Enig minpunt dat ik heb, je kan niet direct naar een PDF document scannen.
Hiervoor moet je dus een aparte PDF printer hebben, en vereist een extra handeling.

Maar als ik als een USB-Stik in plug bij de printen zelf, dan kan ik wel op de USB stik een PDF document opslaan! 8)7

Ik had de instelling verkeerd staan, naar PDF printen kan via de computer maar alleen voor documenten en niet afbeeldingen :X

Int verbruik
Ondanks dat ik hem al meer dan een paar heb en toch aardig wat prints heb gemaakt, zijn de inktpatronen nog steeds niet leeg!
Wel zeurt hij nu al een 4 maanden dat zwart en geel bijna leeg zijn, maar daar merk ik echter weinig van.

Ik maak gebruik van de standaard inktpatronen, voor groot gebruikers zijn er ook de XXL welke twee keer zolang meegaan.

Al met al een prima printer voor bedrijven en thuisgebruikers die veel papier administratie doen.
Vergis je echter niet in de grote, hij is groot en zwaar.

Heb jij ook een HP Officejet Pro L7680?