Apple iPad (2020) Wi-Fi 32GB Goud

Specificaties 10,2" • 2160x1620 • 32GB • IPadOS - Bekijk alle specificaties

Apple iPad (2020) Wi-Fi 32GB Goud Review

daantjer94 29 november 2020, 936 views Product gekocht

Apple iPad (2020) Wi-Fi 32GB Goud

De nieuwe Apple iPad 2020 is de 8e iteratie van het meest bekende tablet-concept. De fruitboer uit Cupertino levert weer een prima product af Deze nieuwe iPad is niet zo zeer nieuw, want met dezelfde SoC met 2 cores minder is het een afgeslankte oude iPad Air.

Pluspunten

• Snel
  • Mooi scherm
  • Redelijk geluid
  • Goede accu

Minpunten

• Dikke bezels rond het scherm
  • Ouderwetse home-knop
  • Lightning-connector

iPad Gen 8

Als voormalig Apple-fanboy heb ik veel Apple-producten in mijn handen mogen hebben. De eerste, derde en zesde generatie iPad en de tweede generatie iPad mini heb ik in mijn handen gehad en de iPad mini 2 wordt nog steeds dankbaar gebruikt om op te lezen in bad. Voordat de keuze werd gemaakt waren er verschillende opties voor een tablet;
  • iPad (2020)
  • iPad Air (2019)
  • iPad Air (2020)
Alleen iPads zijn wat mij betreft een serieuze overweging. Met het bezit van Apple TV's, Apple Watch'en en iPhones is het mobiele ecosysteem hier thuis volledig ingeburgerd. De nieuwste iPad en de oude iPad Air ontlopen elkaar alleen serieus op het gebied van prijs. De nieuwste iPad Pro bezit voor mij dezelfde plek als de iPad Air, zeker nu de Apple Pencil gemeengoed is voor alle iPads. Omdat ik niet zelf de iPad het vaakst zal gebruiken, maar dat mijn vrouw dit doet is de snelheid van de iPad niet de belangrijkste overweging. Het maken van aantekeningen en het consumeren van YouTube-filmpjes zullen de hoofdtaken van dit apparaat zijn.

De setup van de iPad is vertrouwd. Wie de iPhone gewend is voelt zich direct thuis. De homebutton kan gebruikt worden voor Touch ID. Het apparaat voelt vlot aan en het scherm is mooi. Het enige nadeel is dat typen op een tablet altijd bout is. Gelukkig is het werken met een Apple Smart Keyboard dan een ideale uitkomst. Tekstverwerken gaat een stuk makkelijker en er is geen enkele setup nodig. Wat wel opviel aan het eerste gebruik is dat de bijkomende lader USB-C heeft. Gelukkig is hier niet vastgehouden aan de nieuwe uitmelkstrategie van Apple en is de kabel ook gewoon bijgeleverd.

Heb jij ook een Apple iPad (2020) Wi-Fi 32GB Goud?