Specificaties 40" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE40C6700 Rood, Zwart Review

Yilar 23 juli 2010, 6.807 views

Samsung UE40C6700 Rood, Zwart

Pluspunten

• Eenvoudige set-up
  • Beeld kwaliteit
  • Afwerking
  • Vormgeving
  • Menu structuren

Minpunten

• DLNA functioneren

Na heel lang zoeken, vergelijken en uiteraard veel lezen tot de conclusie gekomen dat ik deze TV wilde aanschaffen, aangezien mijn oude buis-televisie voor de tweede keer de geest gaf en de kosten qua reparatie niet de moeite waard waren.

Ik heb in de keuze vooral gekeken naar reviews, ben meerdere malen bij diverse elektronica zaken gaan kijken naar het beeld in vergelijking met andere schermen en ik wilde graag een TV die zo plat mogelijk was, aangezien het ding wat mij betreft zo min mogelijk prominent aanwezig moet zijn in een huiskamer.

Wat als bonus bij de TV naar boven kwam is de DLNA mogelijkheid waarbij je direct media vanaf je PC kan streamen inclusief ondertiteling e.d. Waar ik overigens geen rekening mee heb gehouden is de mogelijkheid tot het direct inprikken van de kabel middels de common interface. Ik heb al een ziggo abbo met een Cisco doos voor opnemen e.d. dus minder belangrijk.

Enfin ding gekocht bij een web shop aangezien ik de laagste prijs wilde hebben, kosten 1015 euro. Thuis aangekomen en alles uitgepakt, de hele boel is keurig verpakt, de aanwijzingen om de voet in elkaar te zetten en de montage is zeer eenvoudig, aansluiten van de kabels erg simpel. Je krijgt ook diverse kabelgeleiders mee die je, afhankelijk van het gebruik van een voet of een hangsysteem kunt bevestigen om de kabels uit het zicht te houden. Aangezien de TV erg plat is, zitten de ingangen voor kabels aan de zij- en onderkant i.p.v. naar achteren gericht. Door de platte en kleine ombouw steken de kabels zonder de geleiders ietsje uit.

Instellen van de TV bij de eerste keer aanzetten wordt gedaan middels een set-up die je door alle instellingen heen helpt. Ook dit verliep vlekkeloos.

En toen voor het eerst TV kijken.. HD kanaal van National Geographic aangzet, WOW.. dat is wel even wat anders, prachtig haarscherp beeld, het programma ging over wildlife in Afrika, snelle beelden van rennende beesten, waarbij je bijna het gevoel had dat ze de TV uit zouden springen. :9~ Kortom een blij moment bij het eerste gebruik! :)

Vervolgens wat gespeeld met de instellingen voor beeld/geluid, etc.. De tv heeft een aantal opties die bewegingen vloeiender laten verlopen, deze heb ik uitgezet aangezien het mij erg onnatuurlijk overkomt. Vooral bij films geeft het een vreemd beeld.

Daarna de internet optie eens bekeken, eerst een update van de widgets, vervolgens heb je zaken zoals NOS nieuws, buienradar, fileradar een aantal spelletjes, google, facebook, hyves en nog wat van dat soort zaken, leuk, maar nog niet echt heel interessant.

Dan naar het gedeelte wat ik heel interessant vond, de DLNA ondersteuning. Bij het kiezen van de optie zie ik direct mijn PC als bron staan in de lijst. De TV maakt dan gebruik van de bestanden die door WMP worden gezien. Kortom geen MKV files, die volgens de handleiding wel ondersteund worden. Hoe dan verder? Handleiding, geen enkele hulp, enkel een lijst van de ondersteunde video formats. :?

Zoeken op de Samsung site, daar staat, begraven in de FAQ, een antwoord met een link naar twee PDF's die beiden een 404 error geven. Verder zoeken en toen bleek dat je de Samsung PC Share Manager Software dient te installeren. Dit een soort mediaserver, die op zich makkelijk te installeren is en qua opties zichzelf wijst. Alle nodige directories toegevoegd en gestart. De media server zie je direct op het scherm in een pop-up op de TV als opties verschijnen (nice). Maar nog steeds geen MKV files.. AVI, WMF etc ziet de tv wel en daar werkt overigens ook de ondertiteling direct van.

Na veel zoeken en diverse mediaservers verder, heb ik alle mediafiles aan de praat gekregen met Wild Media Server. Alle andere gaven errors of zorgden zelfs voor een reboot van de TV?! 8)7
Nu na een week gebruik nog steeds zeer gelukkig met de TV, het media gedeelte dus wat minder, aangezien je redelijk je best moet doen om het aan de praat te krijgen, daarbij vind ik het slecht dat de software van Samsung de zaak niet voor elkaar krijgt. Ik ga nog even contact met Samsung opnemen en eens vragen hoe dit nou zit,

Heb jij ook een Samsung UE40C6700 Rood, Zwart?

Zelf heb ik ook deze tv gekocht. Wat een apparaat! Echt super tevreden mee. Eind van het jaar wilde ik een media center gaan kopen en om het te overbruggen ben ik ook even met de DLNA aan de gang gegaan.

Ik heb zelf twee programma's gedownload. TwonkyManager en de PC Share Manager van Samsung hier te vinden. Die van Samsung werkt al prima eigenlijk. De GUI op de tv is niet echt handig, maar het werkt opzich wel. Het programma is heel erg simpel in gebruik, maar wel wat traag soms. Twonky ben ik nog niet aan toe gekomen om die te testen.

Tot nu toe VOB, MPG en MKV aangespeeld. Bij VOB heb ik geen menu voor elkaar gekregen en ik moet nog verder kijken wat ik er allemaal mee kan. Bij MKV deed bij eentje het geluid het niet omdat de audio codec niet was ondersteund. De rest deed het wel, maar de ondertitels moesten wel ingebakken zitten wilde dit werken. Ondertitels kon ik verder niet instellen namelijk. Maargoed, de MKV's die het deden speelden goed af. Tot nu toe ben ik er tevreden mee, want ik had dit eigenlijk al niet eens verwacht. Het is geen echte media speler, maar toch vind ik het een leuke optie.

Wat wel vreemd is, is dat ik normaal het tv geluid wel over mijn home cinema set speakers kan afspelen, maar zodra ik muziek of films via de media speler afspeel, komt er alleen nog geluid uit de tv. Dat is wel jammer.

[Reactie gewijzigd door Tupel op 28 juli 2010 20:18]

Heeft deze televisie geen last van Ghosting (zoals in de review van de ue40c5100) of Clouding (zoals in de review van de ue40c6000) ?
Daar ben ik dus ook benieuwd naar!
De ghosting van de c5100 komt waarschijnlijk doordat die tv maar 50 Hz is (dat via motionplus wordt geupgrade naar 100 Hz). De c6700 heeft 100Hz (motion plus: 400Hz) dus zou hier minder last van moeten hebben?
Hey Peppio,

Zie deze berichten in het forum.. zou je een foto van je infoscreen kunnen posten?

Thanks!
Dat vroeg ik me ook af inderdaad of daar nou veel verschil tussen zat!
Wat ik me afvroeg of je erg veel last hebt van de spiegeling. In de winkel was dat enorm irritant.
hoe stel je wild media server in op een samsung televisie, het lukt mij niet. Een screendump zou fijn zijn