Belkin Draadloze G Router Review

Lemming 22 juli 2010, 416 views

Belkin Draadloze G Router

Pluspunten

• Ik kan er geen verzinnen (-:

Minpunten

• Geen linux
  • Slechte stabiliteit bij wpa2
  • Langzame pc>pc snelheid

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 2
Leuke router, ik heb zelf een F5D7230-4_US_8.01.21.
Helaas niet uit de serie waarop je ook linux kan installeren

Je kan er wel goed mee internetten en het is geschikt als je gewoon download en in een appartement woont.
Heb al 10 meter verder met 1 muur ertussen slecht bereik en als je van de ene netwerklocatie naar de ander gaat kopiŽren dan krijg je problemen met snelheden van 625kb(yte)/s.

De stabiliteit is ok bij wep of geen beveiliging, met wpa hebik geen evaring maar wel met wpa2.
Als je hem als wpa2 router gebruikt dan wilt ie soms niet aanmelden op een draadloze netwerk.
Dit is heel vervelend.

Sweex wlan kaart werkt niet dus ik gebruik usb

Heb jij ook een Belkin Draadloze G Router?

Mijn ervaring met mijn Belkin modem/router: probeer een zo recent mogelijke firmware te installeren (maakt niet uit als hij niet van Belkin komt; ik heb mijn laatste firmware enkel op een Thaise site gevonden), zet de firewall uit, probeer zo veel mogelijk bekabeld te verbinden en maak zo min mogelijk gebruik van enige vorm van beveiliging.
Hm, ik zie deze toevallig langskomen... maar deze router bleef bij mij altijd hangen als ik google maps gebruikte :+ Dan moest hij gereset worden. Gebeurde in 50% van de gevallen. Als je wat langer door blijft Google mappen dan gebeurt het in 100% van de gevallen.

Nieuwere Belkins hebben daar gelukkig geen last van, maar deze wel. Ontvangst vond ik prima (niet heel goed ofzo maar ook niet heel slecht), zal sterk afhangen van andere netwerken/omstandigheden... misschien presteert hij dan veel slechter.
Firmware updates zijn allemaal al binnegehaald
ik heb v6000ea waarop linux no-way is.