Specificaties 850W (80 Plus Silver), volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Silverstone Strider Plus 850W Review

fl0py 22 juli 2010, laatste update op 22 juli 2010, 619 views

Silverstone Strider Plus 850W

Pluspunten

• Zwarte voeding
  • Zwart gesleeved
  • Benodigd materiaal aanwezig
  • Stille voeding bij dagelijkse belasting
  • Lange kabels
  • Volledig modulair
  • 4 x PCI-E aansluitingen
  • Goede prijs / kwaliteitsverhouding
  • Voldoende aansluitingen

Minpunten

• Grote voeding
  • Wat stuggere kabels
  • PCI-E kabels moeilijk buigzaam bij de videokaart
  • Geen aan / uit knop voor wie deze wel wil hebben

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Introductie en verpakking

Wegens uitbreiding van het systeem naar een eyefinity configuratie ben ik op zoek gegaan naar een sterkere voeding. Ik heb via een gratis online PSU berekening uitgezocht wat ik aan voeding prestatie nodig had. Na berekening van alle onderdelen kwam ik uit op een +/- 550 a 600 watt voeding uit. De voeding die al in mijn systeem zat was al 3 a 4 jaar oud en had een vermogen van 650 watt. Dit was de Antec True Power Trio (TP3-650) "Het oudere model". In theorie zou ik dus nog wat vermogen over moeten houden, maar om mijn voeding wat minder te belasten, zodat deze minder kans op warmte en defecten had besloot ik de voeding te vervangen. Na een aantal reviews gelezen te hebben heb ik me er toe besloten om de SilverStone SST-ST85F-P te nemen.

Waarom heb ik deze voeding gekozen?

- 850 Watt (daardoor meer speling voor eventuele extra benodigdheden)
- Goede reviews
- Goede Prijs / Kwaliteitsverhouding (aangegeven in de reviews)
- Zwart (vanwege mijn zwarte systeemkast)
- Volledig modulair (altijd handig om niet gebruikte kabels weg te laten)
- Kabels zijn zwart gesleeved
- 4 x PCI-E voor Crossfire HD5850
- Genoeg overige aansluiting voor de rest van de componenten

Hoe ziet de verpakking eruit?

Allereerst verbaasde mij het hoe groot de verpakking was. Ook het gewicht is niet om klein te noemen. Deze is 2,9 kilo. De doos ziet er degelijk en stevig uit. Aan de buitenkant van de doos staan uiteraard ook alle zaken die er standaard op staan. Wat mij wel op viel is dat er op de doos zelf nogal wat stof zat. Waarschijnlijk heeft deze al even op de plank gelegen of in een stoffige omgeving.

Bij het openmaken van de doos valt het gelijk op dat de doos dubbel gevoerd is. Hier bedoel ik mee dat er 2 lagen aan de zijkant van de doos gebruikt worden waardoor deze een stevig geheel vormt. Niets op aan te merken dus. Verder begroeten de boekjes van de voeding je gelijk als eerste. Onder de boekjes zit een schuimlaag om de voeding goed te beschermen.

Na het verwijderen van de schuimlaag is de voeding met alle bekabeling er al aan goed te zien. Daarbij zit er aan de zijkant nog een doos met attributen. Er zit bij de kabels ook nog een plastic zak met een aantal attributen er in.

Nadat de voeding uit bubbeltjes plastic is gekomen en de overige zaken ook uit de doos zijn blijven de volgende attributen over.

1 x SilverStone SST-ST85F-P incl. kabels
1 x Stroomkabel (een behoorlijke dikke kabel)
1 x Installatie handleiding
1 x Spec. handleiding
4 x Handschroeven
4 x Schroeven
4 x tyrips
4 x +/- 20 cm klittenband

Features en specificaties

Voor specificaties van de voeding verwijs ik jullie naar de website van de fabrikant. Ook Bjorn3d heeft specificaties staan in de review.

Uiterlijk

Over het uiterlijk valt denk ik weinig te zeggen. Naar mijn mening ziet het er goed uit, alles is netjes afgewerkt zoals verwacht. Op deze voeding zit echter geen aan / uit switch. De voeding detecteert de spanning zelf. Ik vind dit zelf niet erg omdat ik een stekkerdoos heb met een mooie aan / uit switch.

Zoals ik al verwacht had is de voeding groter dan mijn oude voeding. Dit is geen probleem want met een grote kast past dit makkelijk. Wie een kleine kast heeft dient hier uiteraard goed op te letten.

Kabels en aansluitingen

Ik moet zeggen dat de bekabeling lekker lang is. Dit is voor mij erg fijn aangezien mijn kast behoorlijk groot is. Een nadeel kan zijn dat je langere kabels die dicht bij de voeding aangesloten zitten behoorlijk moet wegwerken. De kabels zijn door de sleeving iets stijver. Ze buigen dus terug en kunnen hierdoor ook mogelijk wat moeilijker te vormen zijn. De sleeving ziet er verder goed uit, ondanks dat deze van mij nog wel wat donkerder hadden mogen zijn.

Wat mij ook nog opvalt is dat er bij de 2 x PCI-E (6-pins) en 2 x PCI-E (6+2-pins) op het eind een metaal stuk in de sleeving zit. Hierdoor wordt het laatste deel van de PCI-E kabels wel erg stijf. Dit zal dus betekenen dat de laatste +/- 10 cm moeilijk te buigen is. Dit zou problemen kunnen opleveren voor iemand met een kleine kast. Ik heb het nog even geprobeerd en het stukje net voor de connector kan wel met wat meer kracht verbogen worden naar een hoek van 90 graden. Dit neemt niet weg dat er een stuk stijf is in de PCI-E kabels.

De aansluitingen op de voeding voor het modulaire gedeelte ziet er goed en duidelijk uit. De bevestiging is redelijk stevig, maar je kan merken dat het niet gemaakt is om continue kabels los en vast te maken. Als je dit niet dagelijks doet is er geen probleem.

Van binnen

Voor het uiterlijk van de binnen kant verwijs ik jullie naar de reviews die gedaan zijn door andere mensen omdat ik natuurlijk niet mijn garantie kwijt wil. :)

Prestatie / Resultaat

Omdat ik ook niet beschik over meet apparatuur verwijs ik jullie wederom naar de reviews.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze voeding. Ik ben zelf van mening dat deze voeding alleen goed tot zijn recht komt in combinatie met een redelijk grote computerkast. Dit vanwege zijn formaat en kabel lengte. Het fijne is dat kabels die niet gebruikt worden gewoon weggelaten kunnen worden. Ik raad deze voeding ook graag aan andere mensen aan.

Heb jij ook een Silverstone Strider Plus 850W?