Google Pixel 5 Zwart

Specificaties 6" • 2340x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

Google Pixel 5 Zwart Review

Frankster 19 november 2020, 301 views Product gekocht

Google Pixel 5 Zwart

Mooi toestel, met goede accuduut en fijne stock Android ervaring. Helaas wel absoluut onwerkbare geluidskwaliteit bij bellen en ondermaatse trilmotor.

Pluspunten

• Scherm
  • Stock Android
  • Camera

Minpunten

• Absoluut ondermaatse geluidskwaliteit bij bellen
  • Formaat
  • Trilmotor

Ik ben al jaren een trouwe fan van de Nexus/Pixel lijn en kom nu van een Pixel 3XL af. De Pixel 5 (nu 4 weken in bezit) kan me nog niet enorm bekoren. Het toestel zelf is echt heel fijn voor allerhande taken; browsen, e-mails en dergelijke zijn super te doen met een vloeiende ervaring en mooi scherm. Het probleem begint echter bij het bellen; de geluidskwaliteit bij telefoongesprekken is échte ondermaats. Bellers klinken hol en blikkerig (vermoedelijk vanwege de speaker achter het scherm). Inmiddels heb ik vrijwel permanent een bluetooth headset bij me (prima te doen bij thuiswerken, maar vraag me af of me dit niet gaat opbreken als de kantoren weer open zijn). Verder is het toestel wel wat aan de kleine kant in vergelijking tot de 3XL. Ook de trilmotor in de Pixel 5 voelt goedkoop aan wat de ervaring niet ten goede komt. Batterij duur van de Pixel 5 is overigens wel een verademing in vergelijking tot de 3XL (deze laatste moest ik gedurende de dag altijd van extra stroom voorzien waar de Pixel 5 een hele dag meegaat)

Al met al weet ik nog niet of ik mijn Pixel 5 blijf gebruiken of weer terug ga naar de 3XL...

Heb jij ook een Google Pixel 5 Zwart?

Ik heb hem zelf ook en bel toch redelijk veel. Ik herken mij niet in de problemen met de speaker. Op luidspreker en vol volume YouTube kijken is inderdaad niet zijn beste punt, maar bellen gaat niet anders dan mijn vorige S9+.
Misschien heb je een defect?