Toshiba Journ.e Touch Grijs Review

martyblock 18 juli 2010, laatste update op 22 juli 2010, 1.630 views

Toshiba Journ.e Touch Grijs

Pluspunten

• gewicht, form factor, veel aansluitingen

Minpunten

• is NIET stabiel en eigenlijk niet goed werkbaar. appstore is een lachertje, geen vloeiend beeld en niet al te scherp, geen capacitive touch (niet kunnen pinchen dus)

De Jour.e is nu enkele dagen in mijn bezit. Onderstaand mijn bevindingen. Het apparaat is licht en leuk in gebruik, als hij het doet. met USB, en HDMI, en cardreader, meer dan een IPAD, die ik ook heb. Ik dacht, ach laat ik hem eens vergelijken met de IPAD. Een vergelijk is niet nodig. de IPAD wint op alle vlakken.

De Journ.e is nog in beta denk ik. Hij reageert snel op je invoer, dat wel, maar windows CE is niet stabiel, hij hangt om de haverklap en ik heb meerdere harde resets moeten doen om hem werkend te krijgen. nu zit ik in een firmware update vast. Kortom, geen aanrader, doorsparen voor de IPAD, die uitblinkt in alles behalve de features die ik net genoemd heb.

Wat zit er precies allemaal op:
17.8cm(7 inch) touch screen 800x480
WIFI 802.11 b/g
2200 mah LI-Poly batterij
2gb NAND flash memory internal
SDHC support voor 32gb
0.5 watt speaker
USB host (USB1.1) mini B (USB 2.0)

Toshiba heeft een appstore, een virtual store noemen ze die en daar hebben ze wel, schrik niet, nu al 20 applicaties staan. een remote desktop is niet beschikbaar... sjonge zeg... de ipad, nou, ik zal maar niet beginnen over de aantallen. Tevens ontbrak een emailclient. Koom op zeg. Gewoon email checken is er niet bij dus. Youtube speelt goed af, alleen NIET fullscreen, dus gewoon soms meer dan de helft van het scherm niet in gebruik. Jammer. Me Opera 10 voor windows CE kun je redelijk surfen, het laden duurt echter flink langer dan gebruikelijk. ik heb niet het idee dat de processor van dit machientje een powerhouse is. Demo video's gedownload uit de virtual store zijn wel fullscreen en tonen goed.

Waarom ze dit op de markt brengen is mij een raadsel., en dan te zeggen (op het opstartscherm) Toshiba, leading Innovation, het kan qua de journ.e beter zijn lagging Innovation. De keuze voor windows mobile is al niet OK. In alles is de Journ.e een stap minder, maar je betaalt er ook een stuk minder voor. Dus indien werkend, wel waar voor je geld. Maar toch, voor de ruim 200 euro verwacht je minstens een werkend produkt, dat een update WEL accepteert. Dit is niet des toshiba's, die normaal wel prima laptops maken.

En de interne 2GB stellen hem ook nauwelijks in staat om te dienen als opslag voor vakantie foto's. Eigenlijk op alle vlakken verlies. Best jammer, potentie zat.

Heb jij ook een Toshiba Journ.e Touch Grijs?

kleine update, inmiddels lijkt hij met een andere SD wel een update te doen, dus er zit weer leven in. Zou ook niet gekker mogen worden. Maar nogsteeds is om de haverklap een reset nodig.

[Reactie gewijzigd door martyblock op 18 juli 2010 22:48]

Euh, "pinchen" heeft niets te maken met resistief of capacitief...
Maar dit ding lijkt idd rommel :)
Zo zie je maar , iedereen mag wel betere hardwares uitbrengen die meer features bezitten dan de iPad maar uiteindelijk komt het neer tot de software wat het tot een succes maakt.