Antec ISK 310-150 Review

shadow77 18 juli 2010, laatste update op 18 juli 2010, 4.302 views

Antec ISK 310-150

Pluspunten

• mooi vorm gegeven
  • gebruiksvriendelijke bay-unit
  • compact

Minpunten

• vage aansluiting voor powerbutton
  • veel te veel kabel voor zo'n compacte kast
  • dvd klepje te fragiel

Langzamerhand begon de Medion pc van mijn schoonvader kuren te vertonen (1993 als aanschaf jaar dus tijd voor een nieuwe ;) ). Het liefst wilde hij de krachtigste pc in de kleinst mogelijke behuizing voor de laagste prijs. In zo'n geval zijn concessies onvermijdelijk. Graag wilde hij z'n 3,5" hdd behouden (vraag niet waarom, zeg maar nostalgie)
Op advies van Informatique gekozen voor de Antec ISK 310-150 gekozen. Met name omdat volgens hun hier twee 3,5"hdd in kunnen (daar kom ik wel op terug in mijn review over Informatique :/ )
Bouwkwaliteit en afwerking en vormgeving: solide stalen zwarte omkasting met honingraatstructuur openingen aan zijkanten en bovenkant. groot genoeg om alle warmte netjes af te voeren. de omkasting zit aan de achterzijde vast met drie duimschroeven en schuift gemakkelijk los. Het front paneel is zilver maar van plastic en voelt niet sterk aan. Ik ben er van overtuigd dat zeker het dvd paneeltje op ten duur beschadigingen gaat vertonen. het los en vast klik systeem voor de dvdbay zit alleen aan de rechterzijde en voelt zwak aan. Het net iets uitsteken van het frontgedeelte en de mooie blauwe led verlichting om de pwr schakelaar is dan weer wel heel leuk om te zien.

Inbouw- mogelijkheden Ja daar valt wel wat op te zeggen, maar dit moet wel in verhouding gezien worden met het doel van de kast. Het is een MITX kast dus compact en op elkaar gepropt. zo vol dat indien je de voeding moet gebruiken ( dat deed ik niet daar over later meer) het maar de vraag is of de bekabeling niet de airflow blokt, drukt op geheugenbanken, hdd's en zelfs tegen de pcu koeler zit. er zitten GEEN twee 3,5" hdd bays in! er zitten twee 2,5" hdd bays in en 1 slimline 5,25"optical bay. de hele 'bay-unit' is in zijn geheel los te halen van de kast en vervolgens is de hdd bay weer los te halen van de bay-unit, zodat je op je gemak eerst de optical er in kan zetten en vervolgens de hdd's er op kan plaatsen. de hele bay zit weer vast met drie kruiskop schroeven. De voeding van de kast heeft GEEN PCIe aansluiting.

Koelings- mogelijkheden voldoende één 80mm fannetje die recht over het moederbord blaast. en een mogelijkheid om een tweede er naast te plaatsen. Beide gemonteerd een een stalen behuizing die je eerst los moet halen om de optionele fan er bij te plaatsen. Die behuizing is alleen los te halen als je eerst het moederbord verwijderd. Dus of doe het gelijk of doe het niet :P

Installatie- gemak in dat opzicht is het maar een vage kast. We kennen allemaal die twee polige stekkertjes die je op het moederbord klikt voor de hddled resetswitch en powerbutton. Welnu de powerled had geen twee polige stekker maar een pata power connector! wtf? omdat de rest van het systeem geen gebruik maakt van de voeding ( er zit zelfs geen 24 pins connector op het bord) gaat de led niet aan als het systeem opstart, simpel omdat de voeding geen stroom geeft zonder dat het bord dat doorgeeft.... uiteindelijk bij Stuut en Bruin een connector gehaald en gewisseld (hier had Antec toch wel beter over na mogen denken. ( ik dacht eerst zelfs dat ik een tweedehandskast had gekregen van Informatique, maar voorlopig hou ik het erop dat Antec ze inderdaad zo aanlevert). Grappig is dat de fan een PPC heeft die doorlusbaar is (dus in de bovenkant kan een volgende PPC aangesloten worden.)

Modbaarheid niet doen. Daar is deze kast gewoon niet voor.

Kwaliteit van voeding Hier kan ik niks over zeggen 180W lijkt me zat voor een mitx kastje en de connectors zijn bijna te veel van het goede. ik heb 'm d'r uit gehaald omdat de voeding van het moederbord afkwam. Het ontmantelen van de voeding was echt heel simpel. Twee schroefjes los draaien en het geheel is naar achter en omhoog te tillen. vervolgens de zwarte hoofdkabel los schroeven van de achterzijde (weer twee schroefjes) en het geheel is de kast uit. Wat een verademing is voor de ruimte en de airflow. (Je kan er bijna een losse 3,5" HDD in leggen :9 )

Prijs 80 euries bij Informatique... Alssie dicht zit is het geheel wel waard...

ik heb foto's bij gevoegd van Benchmark reviews.com Die een hele mooie en uitgebreide review hebben geschreven over de kast. (das wel zo netjes om te vermelden) Die is wel in het engels, vandaar dat ik dacht dat die van mij er wel bij mocht.
Oh en t is me eerste echte review. Dus iemand suggesties. Ik sta open. :)

Heb jij ook een Antec ISK 310-150?

bedankt voor de review!
Ik vindt het zelf ook een erg mooie kast en overweeg deze te gebruiken voor mijn nieuw te bouwen HTPC.
Ik lees weinig over het geluid dat de fans produceren. Kun je daar wat meer over zeggen? Ik vraag me erg af of de fan in de voeding niet erg veel geluid maakt...weet je ook wat voor afmeting deze fan heeft?
Ook ik zou willen weten wat de geluidsproductie is van deze kast. En een foto van de 'kabelmanagement' in de kast is ook handig. Verder een nette review.
Is er ruimte voor een PCI-e kaart?
niet echt,of t moet een hele smalle zijn