Belkin Pre-N Router Review

thrust15 9 november 2007, 2.101 views

Belkin Pre-N Router

Pluspunten

• Makkelijke instalatie
  • Groot bereik
  • Stabiele Verbinding

Minpunten

• DUUR!!!
  • In de wizzard geen aandacht voor beveiliging

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Algemeen

Ik heb deze router gekocht omdat we aan het verbouwen zijn en de router eigenlijk in de meterkast wilde wegwerken. maar met onze oude router kon dit niet want dan zou het bereik zo goed als wegvallen. ik ging dus op zoek naar een goede router met heel goed bereik. ik kwam terecht op deze router en de linksys router met MIMO en de Sitecom router met MIMO. ik ben voor de Sitecom niet gegaan want ik had ergens gelezen dat deze router het niet zo goed deed onder windows XP sp2 en de belkin router was 10 eurotjes goedkoper dan de linksys router in office centre. Instalatie was een makkie door de meegeleverde wizzard. alles wordt stap voor stap uitgelegd en je hebt binnen no-time een verbinding. een leek zou dit zo kunnen instaleren. het enige nadeel is dat de beveiliging geen aandacht krijgt in deze wizzard. na instalatie de router in de meterkast opgeborgen en de gelijksoortige belkin pre-n PCI-kaart geinstaleert. ik kreeg door een paar deuren, betonnen vloer en een stenen muur een signaal van zeer goed. gelijk geprobeerd hoe goed deze het deed in BF2. het signaal was ZEER constant. heel af en toe valt de verbinding een tel weg. maar in deze week heb ik dat nog maar 1 of 2 keer meegemaakt.

Featureset

Je heb 4 Lan poorten die elk een snelheid 100mbps hebben. we hebben in huis allerlij verschillende netwerk hardware. 1 sitecom laptop wlan kaart. 1 interne fujitsu-siemens wlan. 1 interne toshiba wlan en een PCI-kaart van coneptronic. ook deze hebben in huis waar ze staat goed bereik. al deze hardware maakt gebruik van 802.11G en dat doet het ook goed. er zijn echter geen opvallende features aanwezig.

Prestaties/Bereik

Altijd meteen verbinding bij opstarten van windows XP, en overal in huis (3 verdiepingen, gescheiden door betonnen vloeren) zeer goed bereik. op zolder een snelheid van 48mbps (op een 54mbps kaart) en op de 2e verdieping een snelheid van 108mbps (met de belkin pre-n pci-kaart)

Betrouwbaarheid/stabiliteit

Over dit onderdeel ben ik zeer te spreken. ik heb nog nooit een verbinding gehad die zo constant is als deze. ik heb nog niet meegemaakt dat de verbinding helemaal is weggevallen en tijdens gamen heb je zeer zelden een tel lag.

DIt is eigenlijk het enige grote minpunt want 120 euro voor een router is natuurlijk veel geld. maar voor dit geld heb je wel een hele goede router.

Heb jij ook een Belkin Pre-N Router?