Manhattan 461627

Specificaties Muurbeugel • maximale schermgrootte 32" - Bekijk alle specificaties

Manhattan 461627 Review

.Kaas 1 november 2020, 316 views Product gekocht

Manhattan 461627

Hang 27" monitoren eenvoudig op aan de muur. Prima bouwkwaliteit en afwerking voor een goede prijs. Werk kabels netjes weg in de armen.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Eenvoudig verstelbaar per monitor
  • Monitoren blijven goed op hun plaats
  • Wall mount
  • Cable management

Minpunten

• Kan niet al te dicht op de wand geplaatst worden

Reden tot aanschaf

Het bureaublad wat ik gebruik is eigenlijk een keukenblad van Ikea (Karlby). Deze is met 60cm helaas niet al te diep. 2 monitorstands nemen dan al snel veel ruimte in op het bureau. Daarnaast gebruik 2 verschillende monitoren, waarvan er 1 een lelijke rode "gaming" voet heeft. Ik heb nog even getwijfeld tussen een deskmount en een wallmount, maar uiteindelijk er toch voor gekozen om de monitoren aan de muur te hangen om hiermee het bureau zo veel mogelijk vrij te kunnen houden en deze minder te belasten. Voor dubbel 27" aan de muur was dit een van de weinige opties in de pricewatch met een positieve review. Besteld bij amazon voor 70 euro en werd binnen 2-3 dagen geleverd.

Wat zit er in de doos?

- De wall mount zelf als 1 geheel
- Meerdere schroeven in verschillende maten voor de vesa mounts
- Afdek dopjes voor de schroeven
- Pluggen
- Vesa mounts 10cm
- Handleiding

Het geheel kwam als redelijk compact doosje aan, de gasveren zitten onder druk vast met herbruikbare tie wraps.

Installatie

De installatie gaat vrij eenvoudig, wel even goed opletten hoe hoog je het product op de muur gaat bevestigen, zodat je na installatie niet tegen de mount zelf zit aan te kijken maar deze mooi afgewerkt achter je monitor zit. Het product bevestig je met behulp van de meegeleverde 3 pluggen en schroeven aan de muur. Voor stenen muren heb je een 10mm boortje nodig.

Eenmaal aan de muur, is het tijd om de monitors te gaan bevestigen. Eerst even de vesa plaatjes op de monitoren bevestigen en daarna kun je ze met het mechanisme zo in de armen schuiven. Vervolgens even zekeren met meegeleverde thumbscrew (flink aandraaien, ik heb een waterpomp tang uiteindelijk gebruikt om de speling eruit te krijgen). Afhankelijk van het gewicht stel je de stelschroef af en voila, klaar is kees. De armen kunnen 8kg per arm dragen, in totaal 16kg. Mijn monitoren waren ~4,5-5KG (27 inch).

Cable management

Kabels van je schermen kun je netjes wegwerken in de arm zelf, hieronder zit namelijk een gootje met een plastic inkeping. Deze is licht te buigen zodat je de kabels er makkelijk tussen kunt wurmen. Voor het arm gedeelte wat het dichtst bij de muur zit, krijg je 2 plastic afdekplaatjes die je erop kunt schuiven zodat je daarmee de kabels ook netjes weg werkt. Je moet niet al te veel/dikke kabels hebben want er is niet mega veel ruimte. 4-5 kabels is wel een beetje de max. Ik gebruik zelf 2x DP, 1 HDMI en 1x power en dat past goed.

In gebruik

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het plaatsen van de schermen aan de muur zo'n mooi resultaat zou geven. Het ziet er echt enorm strak uit die zwevende monitoren. Bijkomend voordeel is dat je bij 27 inch monitoren de monitoren op een hoek kunt zetten van elkaar, zodat de kijkhoeken goed blijven, dat is mij nooit echt goed gelukt met 2 verschillende stands. De armen zijn erg makkelijk in hoogte verstelbaar, maar ook tilt en swivel. De gasveren zijn goed en blijven prima op dezelfde plek hangen.

Als je 2 27 inch monitoren naast elkaar wilt hebben, is de minimale afstand tot de muur ~30cm.

Degelijk product voor een prima prijs, doet wat je er van verwacht en heeft een prima bouwkwaliteit. Bureau moest wel wat verder naar voren, maar dat was voor mij geen probleem. Ik raad dit product aan.

Heb jij ook een Manhattan 461627?

@milanv Het verschil tussen de laagste stand en de hoogste stand per arm is 28cm. Indien je een zit/sta bureau hebt, is een deskmount (denk ik) handiger. Hoewel het verstellen goed te doen is, kost het toch elke keer weer even tijd om de monitoren exact mooi naast elkaar te krijgen (zonder kieren) en dat lijkt me wel vervelend om telkens te moeten doen wanneer je wisselt tussen staan en zitten. Succes! :)

[Reactie gewijzigd door .Kaas op 17 november 2020 10:02]

Hey @.Kaas,

Ik zit ook te denken aan de aanschaf van deze wallmount maar maak mij zorgen dat de schermen (2x 27 inch) te ver naar voren komen, ik heb precies hetzelfde bureau als jij en dezelfde gamingmonitor (trouwens ook dezelfde ergernis aan die lelijke poot). Mijn bureau staat 4,5 cm van de muur. Op dit moment staat mijn beeld 26 centimeter van de muur. De poot staat met de achterkant precies op de rand. Denk je dat het mogelijk is om elke arm een stuk in te korten door een verbindingsstuk er uit te halen? Of komen de displays dan te dicht bij elkaar te staan. Ik lees elders in reviews dat andere gebruikers dat wel gelukt is maar die vertellen er niet bij hoe groot hun monitoren zijn.

Bedankt alvast voor je antwoord.

[Reactie gewijzigd door Mozy op 5 januari 2021 22:24]

Hi Mozy,

Sorry voor de late reactie, ik had de notificatie wel gezien maar was op dat moment erg druk. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar aan de constructie te zien kun je inderdaad het eerste gedeelte van de arm (ten op zichte van de wallmount) er tussen uit halen. Het tweede verlengstuk is zo'n 26cm lang. Dus stel dat je de arm pal tegen de muur aan zou plaatsen voor maximale reikwijdte, haal je 26cm breedte. De 27 inch monitoren zijn ongeveer 61cm breed. Je hebt dus eigenlijk 30,5cm nodig. Er zit in het midden van de wallmount ook nog wat speling tussen beide cilinders (zo'n 8cm schroef tot schroef). Dus (26 * 2) + 8 = 60cm. Dus je komt net ~1cm te kort om 2x 27 inch op te hangen schat ik zo in. Ik zou dus zoeken naar wat anders, of je bureau wat naar voren halen.
Hoi Kaas.

Heel fijn dat je nog reageert. Super dat je alles opgemeten hebt! Ik liep er tegen aan dat bij veel muurbeugels geen afmetingen staan van het daadwerkelijke product, alleen van de doos. Daar heb ik natuurlijk niet zo veel aan.

Ik heb diep in de krochten van Amazon Reviews iemand gevonden die met jouw (aangepaste) mount net aan 2 schermen van 27 inch naast elkaar kreeg. Dan stonden ze wel strak op de muur en met een kleine hoek. Ik ben uiteindelijk voor 2 losse muurbeugels gegaan zodat ik meer bewegingsvrijheid heb.
Ah, tof dat het net aan past! Wordt wel kiele kiele dan inderdaad. Ik vind het zelf wel fijn om de monitoren in een omgekeerde V-vorm te positioneren, zoals je op de foto's kunt zien. Dat kijkt een stuk prettiger want 2x27" is toch wel redelijk breed :p
Heb je enig idee hoe ver de monitoren verticaal verstelbaar zijn? Ik heb ook 2 27" monitoren, maar mijn bureau is verstelbaar (zit/sta) dus ik zoek en monitor beugel die >35cm in hoogte verstelbaar is
@.Kaas Thanks voor het opmeten! Mijn bureau is helaas te instabiel voor het extra gewicht van een arm, vandaar dat ik opzoek ben naar een wall-mount. Mijn zoektocht gaat verder, dank voor alle info!