Sony Vaio VPCW21S1E/W Review

stockfish 17 juli 2010, 2.106 views

Sony Vaio VPCW21S1E/W

Pluspunten

• uitstekend scherm

Minpunten

• een netbook cpu verwacht geen laptop cpu, ietsje mider krachtig

Ik draai deze netbook met windows 7, en ben er erg tevreden over.
Sony heeft er wel veel software vooraf op geïnstalleerd, wat ik lang niet allemaal gebruik.

De laptop heeft een zeer hoge beeld resolutie wat heel prettig kijkt, andere laptops lijken wel erg grof en hoekig pixxelig als je aan dit scherm gewend geraak. 1366x 768, da's wel fijn dat het meer is dan 600 wat je veel ziet op netbooks. Wel heb ik in window 7 de standaard font grote op 125% gezet dat leest prettig.

De pc is krachtig genoeg om van windows 7 voice recognition te draaien, mits je goed engels spreekt werkt dat prettig (werkt het beste met een headset) .

een grote schijf 250GB, is ook prettig, ik heb het systeem wel aangepast en er 2Gig memorry erin ingezet, dat zou ik wel aanraden 't kost niet zo veel extra (zie youtube filmpjes hoe dat moet) wat zonder upgrade van windows gebruikt kan worden (voor 4 gig heb je een andere windows 7 versie nodig)

De windows is performance index is 2,3, dat is te wijten aan de processor dit is wellicht niet de snelste,maar ik kan hiermee office 2010 draaien, en ook schaak programma's doen het nog erg goed, photoshop doet het goed, maar second life draait nog maar net aan. (te trage beeld refresh); ik vondt het wel lachen dat dat überhaupt op een netbook kon draaien.

De camera is ook vrij goed en voor skype / msn prima, dan lijkt zo'n netbook net een beeld telefoon door z'n kleine formaat, voor skype / msn volstaat de interne microfoon ook.

Het design mag er zijn vaio reeksen daar zouden veel fabrikanten nog iets van kunnen leren.

Oja baerij duur, die is vrij goed, en sony heeft modes ingebouwd ik gebruik de 80% mode, er is ook een 50% mode dan laadt hij niet meer dan 50% op maar daarbij zal de baterij nagenoeg niet achteruit gaan. ik heb bij andere labtops/ netbooks nooit een dergelijke optie gezien om de baterij levensduur te verlengen.
je kunt 'm ook op 100% dan nog langer zonder vast stroom maar de baterijen zullen dan minder lang mee gaan..

hm uiters tevreden dus ik gebruik 'm veel vaker dan me Dell latitude e6500 wat een powerbeest van een laptop is veel krachtiger, maarja naast prijskaartje is dat ding gewoon ook een stuk zwaarder, dit sony netbookje is veel lekkerder om op schoot te hebben, of om even op te pakken het gewicht bedraagt maar 1330 gram..

Er zit geen touch screen op, maarja dan blijft het scherm ook schoon wat wel fijn is, want juist het scherm is zo scherp, die wil je schoon houden,

PS voor wie 1 gig gebruikt en ook de trial versie van word 2007, en dat traag vindt maar geen gehuigen wil opwaarderen.. Zoek even op portable apps naar abiword start snel op en lekker simpel en duidelijk (makkelijker in gebruik mogelijk dan MS office ) heeft wel wat weg van word 2.0

Heb jij ook een Sony Vaio VPCW21S1E/W?

nouja secondlife is zwaar 3D, 't is de vraag of je daarvoor een netbook koopt.
zware 3D aplicaties draai je op een power station desktop/laptop niet op een netbook.

En toch is zelfs deze netbook voorzien van een dualcore.. (dat heet 't voordeel dat de CPU wachtrij van een single core niet overvol raakt en het hele systeem hangt..)

PS voor deze prijs vraag ik me wel wat jullie betere netbooks vinden.
ik vondt het wel lachen dat dat überhaupt op een netbook kon draaien.
Ouch.
Wel een mooi design. Past wel bij mijn 17,3 inch VAIO laptop (ook wit). Kan ik ze mooi naast elkaar zetten :p