Google Pixel 5 Zwart

€ 1.053,-
Specificaties 6" • 2340x1080 • 128GB - Bekijk alle specificaties

Google Pixel 5 Zwart Review

profdavidoff 22 oktober 2020, 2.300 views Product gekocht

Google Pixel 5 Zwart

Een mooi formaat telefoon, met een net scherm, vlot en kale Android maar ruimte voor verbetering. Ondanks de SOC werkt het toestel vlot. Camera is prima en hij maakt mooie foto's, hoewel hij wel warm wordt tijdens gebruik van de camera. Verder wat minpunten die bij mij niet zwaar wegen.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Prima accu
  • Vlotte Android ervaring
  • Formaat
  • Achterzijde ligt fijn in de hand
  • Prijs/kwaliteit
  • Vingerafdruk scanner vlot

Minpunten

• Slechte speakers
  • Geen 3.5mm jack
  • Bij gebruik camera wordt het toestel warm
  • Verkrijgbaarheid NL

Eerste oordeel

Eerste ervaring is dat het toestel lekker in de hand ligt. de achterkant voelt lichtelijk ruw waardoor het toestel niet makkelijk uit je handen glijdt. Het oogt een beetje als het sandstone van Oneplus one, maar minder ruw.
Vergeleken met de Samsung Galaxy S9+ is het lekker handzaam zonder dat je veel mist op je scherm.

Eerste ervaringen

Het scherm is mooi en reageert lekker.
De camera en software vind ik tot nu toe vrij indrukwekkend. Hoewel ik merk dat de telefoon wat warm wordt.
Voor mij is het ook de eerste ervaring met Android 11. Het is even wennen maar de ervaring is vrij vlot, na een dag mis ik de 3 knoppen onderin niet meer.
Bij voorbaat wist ik dat de 3.5 mm jack miste. Persoonlijk vind ik het geen goede ontwikkeling, maar in praktijk gebruik ik als mijn headsets, (3 stuks) en speakers (sonos en jabra) alleen maar draadloos. Dus een klein minpunt.
Het toestel heeft geen face unlock, in tegenstelling tot de Samsung S9+ (vorig toestel). Dit is een prima ontwikkeling, liever een goed geplaatste en vlotte fingerprint scanner.

Na een aantal dagen

De accu is meer dan prima, het toestel gaat bij mij makkelijk 1,5 dag mee. Het laden gaat snel helaas niet zo indrukwekkend snel. Met draadloos laden heb ik geen ervaring.
Verder is de Bluetooth verbindingen zeer stabiel, nfc werkt prima. Men zou kunnen stellen dat wel te verwachten is, helaas is de realiteit weerbarstiger. Ervaring met de Oneplus X leert dat dit in beginsel geen gegeven is.
De speakers zijn echt wel ruk, dan ben ik ook geen groot gebruiker daarvan maar het komt wel echt schraal over.

Voor mij is het formaat gecombineerd met het mooie scherm dit een top toestel. De vlotte ervaring van android doet je vergeten dat de SOC niet high-end is.
Het toestel is qua prijs geen high-end toestel, daar is de soc dan ook naar. Maar de ervaring en het uiterlijk doen er niet voor onder.
De Camera en de bij behorende software is super. Het helpt natuurlijk ook dat je alles terug ziet op een mooi scherm.

Verder is het natuurlijk niet alleen maar de lof toeter die klinkt;
Met de speakers kun je geen feestje bouwen. Gamen op de telefoon doe ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen.
En een witte kabel en oplader bij een zwarte telefoon? kom op zeg! Dit soort ongein heeft google vaker gedaan, met bijvoorbeeld de google home Max. hoe moeilijk kan het zijn, zwarte telefoon, zwarte kabel en oplader.
De missende 3.5 mm jack kan voor mensen een dealbreker zijn. Het formaat, camera en kale android ervaring, prijs/kwaliteit maakt dat dit naar mijn mening een goed toestel is, voorlopig.

Heb jij ook een Google Pixel 5 Zwart?

Meer advertenties

Leuk! Waar heb jij je toestel aangeschaft en voor hoeveel?
Een andere kleur kabel dan je telefoon komt bij helaas nog bij elke fabrikant helaas ;p