LG 37LD450 Review

MartijnAbel 14 juli 2010, laatste update op 14 juli 2010, 7.625 views

LG 37LD450

Pluspunten

• CI+ tuner
  • Full HD
  • Design
  • Goed paneel
  • Grote kijkhoek

Minpunten

• 50Hz, al kun je dat niet echt een negatieve eigenschap noemen.
  • afstandsbediening voelt wat goedkoop aan

Nu werd het na enkele jaren toch wel eens tijd voor wat nieuws in de niet al te grote woonkamer van me.
Ik heb jaren kunnen genieten van een goede philips TV uit de blackline serie.
het zijn bakbeesten, maar de kwaliteit(beeld&geluid) is ook nu nog steeds fenomenaal!
In iedergeval, met het beeld dacht ik dat het vergeleken bij de LCD TV's nog steeds fenomenaal te zijn, maar daar kom ik toch wel op mijn woorden terug.

Qua geluidskwaliteit is er vrijwel niks beters als de boxen die ingebouwd zaten in mijn Philips 70cm Blackline TV, maarliefst rond de 60watt RMS.
dus in dat opzicht wel een stapje terug :(

anyway, ik ga jullie wat vertellen over de TV hieronder:

SCHERM

mijn voorkeur is altijd uitgegaan naar Samsung, tevens door hun mooie vormgeving en vrijwel altijd goede panelen.
nu blijkt alleen dat bij de nieuwere TV's(na de 5-serie) Samsung aanzienlijk slechtere en goedkopere panelen is gaan gebruiken, maar wel vrijwel dezelfde prijzen hanteerd voor hun TV's als ten tijde bij de 5-serie.
Dus helaas viel de Samsung af, en heb ik "helaas" ook nog eens wat moeten beknibbelen op het budget :(

Mijn oog viel dus uiteindelijk op deze LG 37LD450, met blijkt nu een fantastisch paneel!
een supergrote kijkhoek, hoog contrast, en levensechte kleuren(zeker vergeleken met de Philips Blackline)
wat een streling voor het oog!

GEBRUIK & MENU'S

De menu's waar LG gebruik van maakt zijn naar mijn inzicht zeer simpel in gebruik, dus ook bij het instellen naar de voor jou/mij mooiste instellingen.
laat ik het zo zeggen, iemand met 2 linkerhanden kan de was doen :P (lekker dubbelzinnig)

het enige waar ik tegen aanliep, was dat als ik de tv niet eerst naar zenders liet zoeken vie de antenne o.i.d dat dan elke keer die melding weer terugkwam bij het aanzetten van de TV, dus elke keer vroeg die weer om zenders te zoeken via de Antenne of Kabel...

SOUND

Nu komen we bij een kopje, waar ik al bang voor zou zijn dat dat vies tegen zou gaan vallen.
Zoals ik eerder al aangaf, ben ik gewend om gebruik te maken van een bakbeest van een Philips met 60watt RMS boxen.
Daar kwam me toch een heerlijk geluid uit, dat zelfs met het gebruik van films de stereo/receiver niet eens aanhoefde, aangezien het geluid toch wel goed was.

bij deze LG is de capaciteit van de boxen slechts 20watt, en dat is dus ook terug te horen in het geluid(zeer zeker bij muziek e.d.)
Tijdens een goede serie/programma zul je daarentegen helemaal geen last hebben van het wat schellere/minder diepe geluid van de LCD tv, want dan is het geluid meer als zat zelfs.

CONCLUSIE

Ik ben zeer zeker te spreken over het Design van de TV, waar ik altijd zeer fan was van de Samsung 6 serie met hun mooie rode gloed, is ook de afwerking en het design van de LG om over naar huis toe te schrijven.
zeer clean, netjes afgewerkt, en natuurlijk in een mooie hoogglans afwerking.

De beeldkwaliteit is zeer zeker voor een TV van totaal 445 euro zeer goed, zelfs marginaal beter als de Samsung 6 Serie.

Het enige minpunt is dat de TV gebruik maakt van 50Hz, maar dat was te verwachten met het budget wat ik had.
voor mij is het opzich niet zo'n probleem, want gaming e.d. gaat ook eprfect op een 50Hz scherm.

Bouwkwaliteit is goed tot zeer goed te noemen, heerlijk degelijk.
Tevens het in elkaar zetten van de TV ging zeer vlot!

dus mijn conclusie is toch wel dat dit een super LCD TV is voor het geld.
doet hetzelfde als een 37" van Philips, gezien het paneel e.d. maar dan wel voor dik 100 euro minder!
Zeer zeker een aanrader voor mensen met een beperkt budget, maar die toch willen genieten van een mooie LCD TV met genoeg mogelijkheden.

Heb jij ook een LG 37LD450?

He

Zit hier een scart aansluiting op de TV?

grt
ja, zit 1 scart aansluiting op :D
1ste foto is van de zijkant van de tv, er zitten namelijk op 2 plekken aansluitingen ;)
zal nog eens een foto voor je maken van de achterkant met aansluitingen ;)
Heb je deze tv wel is als computer scherm gebruikt ?
Ook met gamen op de computer?
Wat was het resultaat daarmee ?
excuus voor de late reactie...

ik heb deze wel vaker gebruikt als computerscherm, en dat werkt eerlijk gezegd heerlijk!
gewoon FullHD resolutie en netjes beeld ;)
Hey, heb je ook een foto'tje van de aansluitingen van de TV?
Volgens mij is de 1e foto niet van de tv, of is dat iets dat je er op aan moet sluiten?
Hey ik zie dat je hem gebruikt i.c.m. een xbox 360...

Heb jij enig last van input lag met deze televisie? (Als je bijvoorbeeld in modern warfare 2 naar links en naar rechts kijkt, duurt het dan een klein momentje voor je ook op je televisie ziet gebeuren wat je op je controller doet?)
totaal geen problemen mee...
ik speel dan geen MW2, maar wel Forza 3 wat ook gebruik maakt van snelle beelden...
Weet je toevallig waar het panel gemaakt is?
naar mijn weten bij phillips, of ik moet het zo verdomde fout hebben haha
Bij mij draait deze tv gewoon 60hz met mijn playstation 3 :+