Sweex Serial ATA Controller Review

DynaMikeY 24 april 2006, 313 views

Sweex Serial ATA Controller

Pluspunten

• Goedkoop
  • Betrouwbaar
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Goede driver support

Minpunten

• Ik heb geen negatieve opmerkingen over dit product.

Drivers en ondersteuning Score: 4
Omdat mijn server (een Dell P4 1.7GHz) niet de beschikking had over SATA, en ik er toch 2 SATA schijven in wilde hangen, zocht ik een goedkoop, betrouwbaar SATA kaartje. Bij mijn favoriete webshop (Zercom) hadden ze zowel de standalone als de RAID variant. Ik had & heb geen plannen voor een RAID setup, maar het prijsverschil was dusdanig laag, dat ik voor de RAID variant gekozen heb.

In de doos zaten buiten de kaart, een CDROM met drivers ook nog eens 2 SATA kabels! Hulde, zo zie ik het graag. Het inbouwen ging easy, en het aansluiten van de schijven eveneens. Het nadeel van SATA kabels vind ik dat ze niet zo goed vast zitten. Maar dat probleem is niet alleen bij Sweex... ook harddisken en mobo's hebben er last van. Veel mensen klagen over Sweex, omdat het een budgetmerk is. Mijn ervaring is dat het geen high end performance producten zijn, maar wel rechttoe rechtaan producten, die doen wat ze beloven.

Driver support is goed te noemen. Op de duidelijke site kun je alle drivers voor alle producten terugvinden. Na het installeren van de driver, worden de harde schijven meteen herkend. Geen reboot nodig. Ik heb geen ervaring met de RAID mogelijkheden, daar ik hem daarvoor niet gebruik.

Heb jij ook een Sweex Serial ATA Controller?