Gigabyte G34WQC Zwart

Specificaties 34" • 3440x1440 • 144Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

Gigabyte G34WQC Zwart Review

Tylosion 2 oktober 2020, laatste update op 1 november 2020, 647 views Product gekocht

Gigabyte G34WQC Zwart

Eerste monitor RMA gestuurd, tweede kans gegeven, helaas ook de piep/zoem geluiden. Deze gaat ook terug, want het behoort een monitor te zijn, geen mini luidspreker. Curved 1440p 144Hz 21:9 vernedert 4K60 genadeloos Heerlijke deze specificaties voor 400 euro MAAR HIJ PIEPT!

Pluspunten

• 21:9
  • 3440x1440
  • 144Hz
  • Curved
  • Prijs/Prestatie

Minpunten

• Hoogfrequentie piep/zoem
  • Lichte kleurverschuiving langs randen
  • Backlight bleed

Momenteel is mijne RMA vanwege een hoogfrequente piep intern
Monitor een tweede kans gegeven, helaas piept/zoemt dit exemplaar ook.
Dus hij gaat weer terug naar de fabriek!
LG 34GN850 gekocht welke erg goed bevalt, maar die is dan ook 2x het bedrag.

Gekocht ter upgrade van 4K60 naar ultrawide 1440p 144Hz

Curved sprak me nooit aan, maar na wat reviews over curved monitors toch maar geprobeerd. Zo dat is geweldig voor gamen!
Kijkhoeken van VA zijn helemaal niet verkeerd, tien keer beter dan TN.
Je kunt nu prima een film kijken vanaf je bed zonder NIKS te kunnen zien in donkere scènes.
Wel wat kleurverschuiving. De randen zijn rozer, het midden oranjer. Enkel duidelijk zichtbaar met witte achtergronden, dus voor mij is dat als ik whatsapp en youtube open heb staan.
Verder makkelijk uitgepakt, makkelijk te installeren, bla bla.
Jammer dat het knopje zo hard is en er geen software is om de monitor te verstellen.
Ik moest even zoeken, maar je kunt de knop zo instellen dat je met één tikje (naar keuze) direct naar brightness gaat, heerlijk.

Overigens, 1500R curve is heel mooi om mee te gamen, maar voor enig ander werk is het minder prettig.
Alles raakt vervormd. Momenteel game en hobby (solidworks) ik met een 1900R scherm en die curve bevalt beter!

Heb jij ook een Gigabyte G34WQC Zwart?

Bedankt voor de review! Ben ook aan het kijken voor dit scherm, helaas momenteel niet te vinden. Ik heb ergens in een review gelezen dat Gigabyte software heeft ipv het gebruiken van dat knopje (voor alle instellingen). ik denk dat het dit is, maar zie het serie nummer er niet bij staan. Kan helaas de review niet meer terugvinden.

[Reactie gewijzigd door sjenk op 4 oktober 2020 01:45]

Ik durf het niet te zeggen, op hun website zelf staat geen bijbehorende software voor de monitor. Wellicht dat het werkt.
Deze komt bij Informatique vandaan, eind deze week komt een vervangend exemplaar, die ik de week erop pas kan testen helaas
Informatief, dank voor de review. Ik heb ook nergens kunnen vinden. Mss in Duitsland? Ook voordelige prijs (400€). Ik weeg dit beeldscherm met onderstaande over.
Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" Zwart
Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart
ik heb de andere twee nooit gezien IRL, van de Iiyama zijn hele diverse beoordelingen. De Gigabyte heb ik bij Informatique besteld, Megekko heeft ze ook af en toe, dus je kunt hen een bericht sturen.
Bedankt voor je review. Ik zit te kijken naar het beschikbare exemplaar bij Informatique... aangezien jij twee keer een zoemend exemplaar gekregen hebt... is het inmiddels wel in orde gekomen of zit een goed exemplaar nog in de pijplijn?

Heb namelijk al enkele keren meegemaakt dat een RMA exemplaar doodleuk terug in de doos wordt gestopt... En er zitten maar een paar weken tussen volgens mij sinds jij 'm terugstuurde ;)
Dat zou kunnen, maar bij de eerste heb ik verpakking stukgetrokken. Dus dan hebben ze in ieder geval dat netjes opnieuw verpakt. Zie ik Informatique niet voor aan om dezelfde defecte terug te sturen. Het geld heb ik overigens netjes terug gekregen.
Ik zal de review aanpassen, want ik heb een LG 34GN850 gekocht en die bevalt wel erg goed. Mag ook wel voor 850 euro...

[Reactie gewijzigd door Tylosion op 1 november 2020 14:53]

Ja het is een mijnenveld met monitoren.. elk model heeft wel n manco lijkt het.

Bedankt

[Reactie gewijzigd door Vayra op 1 november 2020 16:46]

Dat dus
Vreselijk
Behalve dan die 34GN850, die is perfect
Inmiddels de G34QWC binnen. Geen piep, geen whine of iets dergelijks te horen. En ik houd echt van stilte :)
Ik heb dit model al een maand geleden aangeschaft bij Informatique (was een retour exemplaar voor 350 eur). Toen hij binnenkwam was ik direct opzoek naar manco's. Gelukkig heb ik geen rare geluiden of dode pixels gevonden, dus ik ben er erg blij mee!
Misschien heb ik geen pieptoon omdat ik eigen speakers gebruik.
Klinkt alsof het 1 vd 2 is die ik heb teruggestuurd?
Grappig dat je de piep niet hoort, maar des te beter!
Ik gebruikte ook speakers, maar hoorde de piep alsnog.
Het is een pracht ding voor dat bedrag!!

[Reactie gewijzigd door Tylosion op 3 november 2020 19:07]

Zouden mijn oren veel slechter zijn? Hoop het niet, ben 23 jaar oud :p
Maar inderdaad, wat een prachtige monitor. Helaas nog niet erop kunnen gamen (3de in de wachtrij op een rtx3080 😂), maar film kijken op deze monitor is al een fantastische ervaring.
Mooie setup dan, veel plezier alvast! ;)
Ik kan je zeggen dat gamen er heel prima op gaat.

Immersie 10/10
Ook hier geen piep/ruis/whine geluiden te horen.
@Tylosion Tylosion heeft een behoorlijk slechte review neergezet, maar volgens Tomhardware doet dit scherm het erg goed.

Zelf heb ik het scherm gisteren binnen gekregen en op wat bleeding na heb ik gelukkig nergens last van. Dit type monitor is zeker een great value award waard!, en ook nog is de helft goedkoper dan de LG 34GN850.

@Tweakeraars, laat je aankoop niet misleiden door een review als deze.. er staan namelijk zat goede reviews online.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite