Nox Live 2 Review

dravennl1307 22 juli 2010, laatste update op 10 augustus 2010, 3.496 views

Nox Live 2

Pluspunten

• Mooie, net afgewerkte kast waarin alles goed bereikbaar is.

Minpunten

• Frontje erafhalen mag wat gebruiksvriendelijker. en volumeknop iets degelijker.

Algemene Beoordeling: Erg goed, ik vind het een mooie solide kast die erg mooi onder mijn tv staat. ik vind het zeker een aanrader voor mensen die deze kast aan het bekijken zijn. Via highflow had ik hem zeer snel binnen.

Bouwkwaliteit en afwerking: Deze is op zich goed. Je kan zowel het boven als onder paneel eraf halen. Als deze eraf zijn voelen ze wat wiebelig aan. Maar vastgeschroefd voelt de kast solide aan. De hele kast is erg netjes afgewerkt, nergens scherpe randen en 2 verschillende diktes pootjes mocht je met ruimte gebrek kampen. De schakelaars zijn netjes en voelen goed aan. De volume knop aan de voorkant echter voelt erg plastic aan en lijkt ook erg los te zitten. (met 2 kleine kinderen ben ik benieuwd hoe die het houd).

Inbouwmogelijkheden: De zijpanelen zijn makelijk open te krijgen waardoor je er binnenin goed bij kan.
Je heb echter wel een punttang nodig om de front van de kast af te krijgen anders kom je met geen mogelijkheid bij de klemmetjes hiervan. En de front moet eraf anders kan je de voeding weer niet vastschroeven die aan de voorkant van de kast zit. Het moederbord past er goed in en is makkelijk te benaderen. Ook de 2 x 5,25" brackets zijn zeer goed te bereiken en hiervoor zijn geleiderails bijgeleverd. Let wel dat 1 hiervan voor het display is, maar met genoeg ruimte erachter om een intern onderdeel te bevestigen. 1 x 3,5" bracket is zeer goed bereikbaar echter er zit er ook 1 onder de 2 x 5,25 brackets. Hij is goed bereikbaar om er iets in te schuiven. maar ik heb geen schroevendraaier die dat vast kan draaien. zal wel 1tje met een hoek erin voor nodig zijn of zo. (gelukkig heb ik die ruimte nog niet nodig)

Koelingsmogelijkheden: Voor zover ik er kennis van heb. Prima. De voeding zit recht onder een koelgat (lijkt me logisch) linker en rechter kant hebben elk 1 grote openingen voor een 120mm fans en ook aan de achterzijde 2 extra opening voor 80mm fans. Aan de onderkant onder de voeding zit ook nog een opening met een mooie kunstof hoes eromheen. maar denk dat dit voor lucht aanvoer is.

Vormgeving: De belangrijkste reden dat ik deze kast koos: dus voor mij zeer goed, 2de was de prijs.

Installatie gemak: Lees ook de inbouwmogelijkheden. Het frontje kan dus gebruiksvriendelijker gamaakt worden om eraf te krijgen. Voor de rest geen negatieve momenten gehad. Meer dan genoeg ruimte om alles in te bouwen en weg te werken.

Modbaarheid: Geen ervaring mee dus kan niet zeggen of dat deze kast daaraan voldoet.

Kwaliteit van voeding: Hij wordt geleverd zonder voeding. Ik heb de be quit! 300 wat L7 erbij gekocht. En erg blij mee. Beetje krappe ruimte om hem erin te krijgen, maar daarna strak op zijn plek en stil ! de rest plaats ik in een revieuw van de voeding op kort termijn.

Prijs: Ik vind het zeker waard voor zijn geld ! zeker omdat het met display en afstandsbediening is !

edit: fans opgemeten en aangepast in beoordeling en Foto's erbij gezet.
ohw schiet me nou te binnen dat er nog een foto bij komt als ie aanstaat
en nog wat typefouten eruit gehaald.

Heb jij ook een Nox Live 2?

Beste dravennl1307,

Wil je je layout aanpassen en grammatica eens nakijken?
Voor tips: kijk eens bij Terw_Dan. Zijn/haar reviews zijn praktisch een voorbeeld hoe een review er uit kan zien

Voor de rest wel een redelijke review

Alvast dank
Hoi ewoud75, dank voor je reactie. Ik heb even op Terw_Dan gezocht. zie veel van zijn reacties :) maar een review lukt me zo 1,2,3 niet. Heb de tweakers.net voorbeelden opgezocht. maar ik geniet niet zo'n schrijfstijl.
Mocht je er een voorbeeld link van kunnen geven graag. dan kijk ik er zeker na. Wil nog een paar reviews maken namelijk.
heb wat typefoutjes gevonden. maar dat is inderdaad niet mijn sterkste vak.
hmmm...ik werd enthousiast door dit plaatje, maar nu ik jouw 1e foto zie, twijfel ik toch :? Volgens mij zit er een heel ander schermpje in dan de fabrikant wil laten geloven.
Als ik naar het plaatje waar jij naar linkt kijk zie ik een schermpje dat heel veel lijkt op het schermpje dat Antex ook in de Antec Fusion Remote serie gebruikt bijvoorbeeld (plaatje daarvan staat ook in mijn review van die kast, al glimt die een beetje op de foto). Op het plaatje in de review van dravennl1307 staat het schermpje uit, op het plaatje van de site van NOX-media staat het schermpje aan.
Als ik het zo zie is het schermpje in de kast dus gewoon hetzelfde als op het plaatje staat.
Je hebt 'm nu een krappe maand (voor het gemak).
Ik weet niet hoe jong jouw kinderen zijn (die van mij 2 en 4), dus ben (gezien jouw review) heel benieuwd hoe je volumeknop er inmiddels bij staat/hangt/bungelt ;)
Vraagje: zou je een foto kunnen maken van het display? Er zit toch een iMon display in? Heb zelf de versie die in de Antec Veris Fusion 430 zit, maar daar is het contrast echt waardeloos van. Is het display hier wel contrastrijk en goed afleesbaar?
De knop houd het zeer goed. en de kinderen nu 2 en 4 hebben eraan lopen sjorren :)
maar blijft vaag aanvoelen.

Zoals ik kan beoordelen gebruikt zowel NOX als Antec inderdaad dezelfde display van Imon voor de budget modellen.

Maar via de imon software vind ik hem goed in te stellen en leesbaar te maken.
wel zet ik de optie van tekst velden uit... want als dat voorbei komt scrollen van links naar rechts vind ik het zeer onprettig lezen.
vind het uberhaupt geen meerwaarde om nieuwsberichten etc daar te lezen :)