Asus ROG Strix B550-E GAMING

Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD B550 chipset - Bekijk alle specificaties

Asus ROG Strix B550-E GAMING Review

ov3rkill 16 september 2020, 48 views Product gekocht

Asus ROG Strix B550-E GAMING

De Asus ROG Strix B550-E GAMING voelt solide aan en biedt een goede featureset voor de prijs. De interne usb-c header en 2 ARGB headers hebben me over de streep getrokken. Dusver heb ik geen spijt van mijn aankoop en bevalt het moederbord goed.

Pluspunten

• 14 + 2 Phase VRM/Overclock potentie
  • 2 ARGB Headers
  • Wifi 6

Minpunten

• Fan headers aantal

Layout Score: 4
Na lang onderdelen uitzoeken voor mijn nieuwe build uiteindelijk gekozen voor een ROG Strix B550-E gaming moederbord. Dusver ben ik erg tevreden met het moederboord.

Op dit bord gekomen doordat ik opzoek was naar iets met een interne USB-C header en 2 ARGB headers met potentie tot overclocken.

De installatie verliep soepel in mijn nieuwe Lian Li Lancool 2 mesh, bijna alle aansluitingen zijn goed bereikbaar. Al zijn de eerste 2 SATA aansluitingen standaard geblokkeerd door een cable management "balkje" van de case. Deze kan echter verwijderd of omgedraaid worden. Dit zijn toevallig ook de SATA aansluitingen die worden uitgeschakeld bij gebruik van een 2de M2 hardrive, voor mij blijven er in ieder geval nog genoeg over. Had wel graag een paar extra fan headers gezien, maar heb dit voor nu met een fan hub opgelost.

Al met al raad ik dit boord aan, al is de x570 versie afhankelijk van je use-case het overwegen waard.

Ik las een andere review die problemen ervaart met het moederbord i.c.m. een Kingstone A-2000 ssd, deze heb ik ook liggen en zal op den duur een weg vinden in deze build. Ik zal de review updaten als ik hier nog problemen mee ondervind.

Disclaimer: voor het schrijven van deze review is een cashback actie gaande, dit heeft mijn beoordeling echter niet beïnvloed.

Heb jij ook een Asus ROG Strix B550-E GAMING?