Edifier TWS200 (Wit)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier TWS200 (Wit) Review

oak3 16 september 2020, laatste update op 16 september 2020, 109 views Product gekocht

Edifier TWS200 (Wit)

Prima draadloze koptelefoon tegen een zeer lage prijs. Voornamelijk in gebruik om te videobellen via een PC en incidenteel ook in gebruik om muziek te luisteren. Verbinding is soms lastig, waarbij soms maar 1 deel is gekoppeld.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Draagcomfort

Minpunten

• Verbindingsproblemen

Voor het vele videobellen in de huidige Covid-19 tijdperk zocht ik een alternatief voor mijn on-ear koptelefoon. Op internet gezocht naar draadloze earbuds en specifiek gekeken naar varianten met positieve reviews voor het draagcomfort en de microfoon.

Uiteindelijk uitgekomen op deze Airpods kloon van Edifier, de TWS 200. Via onze grote Chinese vrienden besteld met levering uit Spanje voor 27 euro en 7 dagen later in huis. Deze review is geschreven na een kleine twee weken in gebruik.

Verpakking
De verpakking is wat je mag verwachten voor een product in deze prijsklasse. Netjes, maar goedkoop. In de verpakking zit een handleiding, micro-usb kabel en uiteraard de earbuds met bijbehorende case.

Koppelen
Koppelen is vrij eenvoudig, net als met ieder ander bluetooth device. Bij deze earbuds moet je daarvoor de buds in het doosje laten zitten, de klep openen en de enige knop 3 seconden ingedrukt houden.
Daarna verschijnt bij je bluetooth devices 1 of beide earbuds en kun je er eentje koppelen. De andere wordt daarna automatisch gekoppeld.

Gebruik
Na koppelen is het gebruik in principe super eenvoudig. Case open, earbuds in je oor en case weer dicht doen. Het opruimen door je simpel door de earbuds weer in de case te doen.

Opladen
De earbuds worden opgeladen in de case. De case kun je weer opladen met de micro-usb kabel. Door mijn gebruik (vaak korte periodes) kan ik weinig zeggen over de accuduur. 2 tot 3 uur non-stop is echter prima haalbaar.

Geluid
Voor mij is het geluid meer dan prima. Ik ben zeker geen audiofiel en ben als snel teverden. Ten opzicht van standaard oordoppen die je bijvoorbeeld bij je telefoon krijgt vind ik het een verbetering. Prima bruikbaar, maar niet iets om van onder de indruk te zijn. Wederom prima passend bij de prijs.
Uiteindelijk heb ik ze primair gekocht voor videobellen. Daar voldoen ze goed. Bij navraag ben ik goed verstaanbaar en ik heb nog geen enkele opmerking of klacht gehad over mijn verstaanbaarheid. Wat dat betreft voldoen ze uitstekend voor het doel waarvoor ik ze heb aangeschaft.

Draagcomfort
Van het draagcomfort wordt ik nog het meest blij. De earbuds zitten bij mij veel comfortabeler dan normale in-ear koptelefoons. Vaak krijg ik toch wat last van irritaties, maar bij deze tot nu toe geen enkele last. Ze blijven bij mij ook goed zitten tijdens normaal lopen en bewegen. Sporten doe ik er niet mee.

Problemen
Af en toe koppelt maar één van de earbuds. Door ze terug in het doosje te doen en even te wachten is het probleem vaak opgelost. Ik kan me echter voorstellen dan mensen dit heel irritant gaan vinden.

Heb jij ook een Edifier TWS200 (Wit)?