Intel Pentium D 920 Boxed Review

isalingebruik 25 april 2006, 3.564 views

Intel Pentium D 920 Boxed

Pluspunten

• Prestaties@4200MHz
  • Dual Core processor
  • 2MB cache per core (4MB totaal)
  • 65nm technologie
  • Stabiliteit

Minpunten

• Hitte

Ik heb deze CPU in combinatie met een Asus P5WD-E Premium en 2GB Corsair TwinX XMS2-6400. Ik heb meteen geinvesteerd in een goede voeding: OCZ Powerstream 600 Watt. Dit is ook meteen de beste voeding die ik ooit gehad heb. Echt topkwaliteit. Ik gebruik een waterkoeling set om de CPU te koelen (Swiftech H20-220 Apex "Ultra"). Deze doet zijn werk prima om de CPU temperatuur binnen perken te houden. De CPU was vrij prijzig toen ik hem kocht (Ongeveer 250 Euro). De installatie van de hardware verliep niet geheel vlekkeloos. Het systeem wilde namelijk niet opstarten. Ik heb dit uiteindelijk opgelost door alle extra poweraansluitingen op het moederbord te voorzien van spanning. Na dit gedaan te hebben startte het systeem meteen. De Windows installatie verliep vlekkeloos en ben meteen gaan overklokken. Ik verhoogde de FSB van 200 naar 300MHz. Dit bleek geen enkel probleem te zijn voor de CPU.

Mijn CPU draait hierdoor volledig stabiel op 4200MHz, het voltage bedraagt 1.35 Volt. De FSB bedraagt 300MHz en de Bus Speed is 1200MHz. Het geheugen draait op 500MHz 5-5-5-12 @2.00 Volt. De CPU temperatuur is idle 34 graden en stressed loopt het op tot ongeveer 44 graden. Waterkoeling of nog beter Phasechange is eigenlijk wel een must wil je deze CPU tot het uiterste overklokken.

Heb jij ook een Intel Pentium D 920 Boxed?

Hoe laat jij deze processor 44 graden stressed draaien?

Ik heb een D820 en die draait met boxed cooler volop onder load op rond de 70C

-edit- Ik zie het al, maar dan vind ik het nog een grote drukking van de temperatuur
Hoe laat jij deze processor 44 graden stressed draaien?

Staat in de Survey.

Weer te laat :)
ik heb zelf een D930 op (15x266 : 4Ghz) en deze komt niet boven de 45C uit zelfs niet na 24 uur renderen in 3dsmax. En ik koel niet eens met water maar gewoon lucht (zalman 9500). De 9 serie werkt gewoon veel cooler dan de presshot.
heb je ook prime95 screens van zo'n 12 uur???
Dan pas kun je zegen of het stabiel is,

ECHT CKER NIET MET ééN SUPERPI!!! want dat draait ie alle cores maar op 50% wat dus super simpel is voor je cpu, en meestal altijd wel stabiel is.

Oftewel iemand die nog veel moet leren over overclocken met dual cores :Y) |:(
Oftewel iemand die nog veel moet leren over overclocken met dual cores
:Z

Prime95 screenshot toegevoegt...
Dan heb je geluk en zit je IHS er gewoon goed op. Bij elke CPU kan dit enorm verschillen. Elke serieuze oc'er kan dit bevestigen. Ik wil je niet afzeiken ofzo maar die Zalman van jou is inferieur aan een fatsoenlijke waterkoeling :|
ow maar ik weet heel goed dat die water cooling uit deze review 10x beter is. hij heeft hem ook 200Mhz hoger lopen dan ik, als ik hem op 4200 laat draaien kom ik weldegelijk boven de 50C uit. (ligt natuurlijk ook aan de volts die je erin pompt, met water kun je hoger gaan dus in theorie een hogere oc berijken)
Je vergeet hier 1 groot nadeel...Dat de huidige Dual cores van Intel niet op hoge snelheid intern kunnen communiceren. Communicatie verloopt via de "tragere" processorbus.

AMD's X2 serie kan dat wel :)
Tsja ik heb hier ook nog een Opteron 170 draaien als Server maar ik vind de Intel in Windows etc toch sneller :/
KORT
en bij negatieve en positive is het bedoeling dat je aantal punten noemt geen verhaaltje
Nette overclock, vooral voor Dual core.
Heftige overclock zeg. Deze cpu loopt toch standaard op 2.8 Ghz?

Ik ben wel benieuwd naar benchmarks, bijv PCmark, Sisoft, everest scores. :)
Beetje magere review |:(
ik denk wel dat hier zowat alles gezegd is wat er te zeggen valt, zeker over de koeling van het beestje , want dat is het belangrijkste bij prescott's
Het voegt niets toe als iedereen gaat lopen zeuren dat mijn review te kort is, ik ben niet doof en heb de eerste reactie goed begrepen. Het is mijn eerste survey en zal er de volgende keer aan denken. Mijn excuses voor de matige review dan maar :) :Z