Woox R5024 Smart Plug EU 16A Review

Mexel 12 september 2020, laatste update op 15 september 2020, 1.634 views
De reviewer ontving een beloning voor het schrijven van deze review, bijvoorbeeld korting op de aanschaf.Mexel schreef afgelopen jaar 5 reviews, waarvan 100% gesponsord.

Woox R5024 Smart Plug EU 16A

Simpel maar doeltreffend, een slimme stekker die niet te groot is en doet wat hij moet doen, aan / uit schakelingen op tijd of een andere actie is in te stellen in de app.

Pluspunten

• Geen hub nodig
  • Makkelijk te koppelen met de app
  • Met Google home makkelijk aan en uit
  • Tijden in te stellen in de app

Minpunten

• nog niets ontdekt

Kwaliteit Score: 4

Nu ik een slimme deurbel heb wil ik meer gaan automatiseren in huis, de buitenlamp is dan als eerste aan de beurt, vorig jaar aangesloten en met een stekker in de meterkast gaat de lamp aan of uit, niet veel later daar een schakelaar tussen gebouwd zodat je de stekker in het stopcontact kunt laten zitten en met de schakelaar de lamp aan of uit kon zetten.

Maar tegenwoordig kan dat handiger door de oplossing van de slimme stekkers, na een zoektocht is mijn oog toch gevallen voor de Woox slimme stekker (R5024), dit ook omdat je dan 1 app nodig hebt voor je domotica.

Door de komst van een slimme stekker is nu de lamp ook te bedienen door Google Home, zodat ik op de telefoon een commando kan geven of met de Google Home Mini, simpel en snel.

Hier kunnen we heel kort over zijn, het is een stekker die aan een bepaalde normen dient te voldoen, stroom door te geven en thats it

Dimensions: 49*49*83mm
Power supply:AC 100V-240V (50/60Hz)
Nominal input voltage: AC 230V
Standby power loss: 1W
Total outlet current: 16A Max.
Maxmium load: 3680W
Protocol:WIFI IEEE 802/11b/g/n 2.4Ghz
Materials: ABS+PC, (UL94 750℃ V-0 FIRE-RETARDANT)
Working temperature: -30℃ - +70℃
Ingress Protection(IP): IP20

Even wat foto`s van het uitpakken en inhoud van het kleine doosje, stekker en een boekje met de gebruikers handleiding.

De installatie doen we met de Woox Home App mocht je deze al geïnstalleerd hebben en een account hebben dan kun je de onderstaande afbeeldingen volgen om het te koppelen. Heb je nog geen account dan is deze eenvoudig aan te maken, in de review van de slimme deurbel, in die review maak ik een account aan maar de stappen in de app spreken voor zich en behoeven geen uitleg in elke review lijkt mij.

Kies voor Voeg toestel toe, daarna kies je het tabblad power.
https://tweakers.net/i/0anBaA_CJUrLMVfHNdq6Axzem_Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EpjIOvNZALhPOKcU6F7McbWM.jpg?f=user_large https://tweakers.net/i/SIvHCOwYRh2KGAKYsstgU4qC0l4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ebkgPFKZ2ArsCYLVAh3PJSsH.jpg?f=user_large

Nadat je de Smart Plug EU hebt gekozen krijg je het onderstaande scherm, het apparaat dien je te koppelen door een verbinding open te stellen met de app, zie het als een WPS, in het scherm wat je krijgt staat precies in hoe te werk te gaan, simpeler kan haast niet. Daarna je Wifi wachtwoord invullen en klaar ben je om te koppelen.
https://tweakers.net/i/lhGx-vhkmQKhNU19eogEPptqpdM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NJqpT6UMjIfNi23Rgae9zZSC.jpg?f=user_large https://tweakers.net/i/nt8u9XWy7yLQpatisyRcoeGsSAs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yDv0gCZpZfleaF0q92Hjlr6J.jpg?f=user_large

Even wachten.
https://tweakers.net/i/GVptq01totu5K-6lUDUsnMmHah4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6Iq5Uz1St6xiiI1sM3inVAR2.jpg?f=user_large https://tweakers.net/i/0rCFCPW_6Bo15yguIDayTS_jgRM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ArdlWLBLsIKYvYZuTdyXMkwj.jpg?f=user_large

En klaar is de Smart Plug, wel pas ik de naam even aan zodat Google Home het apparaat makkelijk aan en uit kan zetten met je stem, je dient dus een eenvoudige naam te geven aan het apparaat, op dit moment heb ik hem lamp 1 genoemd aangezien lamp buiten voor iets langer is om uit te spreken.
https://tweakers.net/i/Br4sig85xdJDHWmI1FFODpmE1zM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I0TMBPcq3yyB7CgVoCmj9v59.jpg?f=user_large https://tweakers.net/i/sut0-Sma4cqu-7UeEc7WRT3w7t8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sqkqvHh2VcDefNHLidOwquWz.jpg?f=user_large

Opgeslagen de naam en de stekker staat nu netjes in de Woox Home App.
https://tweakers.net/i/PWEvl1YvhA8gFMpr6psaL6b1v48=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KviiZO1hoTEIl52bnBXRMk33.jpg?f=user_large https://tweakers.net/i/twtN-VBJpBJtPGh3JvtH1k-0W6s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rbvMDWPuEOh1ZOEx8sIbM5sK.jpg?f=user_large

Nu dat we de Smart Plug EU hebben staan in de Woox Home App kunnen wij hem gaan bedienen met de app of je stem als je de Woox Home hebt gekoppeld met je Google Home. Door op de plug naam te drukken krijg je onderstaande afbeeldingen, een grote aan en uit knop in de app, maar je kunt ook in het overzicht op het kleine powerknopje drukken om de lamp te bedienen.

https://tweakers.net/i/Hw_Yh8Qr7YkSissrtJefxueJkVc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q4GCffeXGNEqEZ44R02ZFtPL.jpg?f=user_large https://tweakers.net/i/bq9PxD12KMg1afJTEBumZhe3few=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oYZnhoQMMAdMMnGPvjOczPU1.jpg?f=user_large

Nu gaan we een timer instellen door op het 2e tabblad onderaan te drukken (timer) nu krijg je een scherm met daar boven de titel repareren (niet alles is super vertaald in de app, en daar onder geen timer gegevens, kies nu voor Toevoegen en volg de onderstaande schermen om een timer in te stellen. Zelf heb ik de lamp enkel in het donder aan en dan maar kort.
https://tweakers.net/i/QfTcsFcNiECKHoFvdB40rAbp0rQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PYbfTsq75Cz3KmA0w0cFBLlq.jpg?f=user_large https://tweakers.net/i/qdArPCDcPlIHhZMj8mfrV6NCd7Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x4cZ71VUuf5AIZAOpp6PjTkG.jpg?f=user_large

En als laatste druk je op toevoegen en de timer staat dan ingesteld in de app.
https://tweakers.net/i/xgOm7kUERx3lRJkPiN6U2Zi0OVM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xcb2sbcXPb8PpM6zl95bxyC0.jpg?f=user_large https://tweakers.net/i/PCX6TPc0icNFkK_dbFrYu4BC6ZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CWpjhOa7roSgEFprwYExB5h3.jpg?f=user_large

Zoals je zag is het zeer eenvoudig om de stekker te koppelen en een timer in te stellen, zelf heb ik de Woox Home producten ook nu in Google staan door Google Home te koppelen met de Woox App. Zodat je met je stem de slimme deurbel kunt streamen naar je TV, of je lampen kunt aan en uit doen met je stem
https://tweakers.net/i/ss7ABRNvfqha72RPmMu1FlWClQ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uZkm8zAnZgoIcEa8MrAhsiwe.jpg?f=user_large https://tweakers.net/i/ot9t3SceTkChPWsQT4wKc9nCHyE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PQM59cyEYpu0Dj4U1XP0CsFO.jpg?f=user_large

En gebruik je liever de Google Home App om je apparaten te bedienen dan is dat ook mogelijk.
https://tweakers.net/i/o70Vm-tfaEaqMh4HzUJvjRynD7M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tiDKWFYmBcDIItKz6awE62R7.jpg?f=user_large https://tweakers.net/i/_vRpX4e7gRSAbBugeihBUWrvCFo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SZwZ5qMQ9ZX1Shv2gMwVQJGg.jpg?f=user_large

Product Informatie
Woox Home Website
Woox Home App

Hier kan ik heel veel over schrijven maar ik zal het kort houden, de stekker doet wat hij moet doen, het bedienen van een apparaat die je met of je stem aan en uit wilt zetten of met de app door een timer in te stellen of het daar aan of uit te zetten met een knopje op het scherm.

De lamp is zeer eenvoudig te koppelen met de app en naar wens in te stellen met de app, nu ik een slimme stekker heb hoef ik de lamp niet meer aan en uit te zetten met een schakelaar op de muur, hierdoor kun je bijna alles automatiseren in je huis.

Nu ik de smart plug heb getest is het tijd om meer apparaten te automatiseren met bijvoorbeeld een Smart Plug of een stekker doos, dat laatste ga ik binnenkort doen aangezien ik ook een Stekker blok heb die nu slim is, uitpakken en testen maar.

De Smart Plug is voor mij een gadget die ik niet kan missen in het huis.

Heb jij ook een Woox R5024 Smart Plug EU 16A?

Zaken in en om huis automatiseren juich ik toe, maar een smart plug voor buitenverlichting zou ik niet doen.
Mijn lampen buiten hebben gewoon een ingebouwde lichtsensor, zodat de lampen automatisch aangaan zodra het donker wordt.
Dat denk ik wel vaker bij dit soort automatisering. Het is leuk dat het zeg maar high tech kan maar gewone lichtsensoren en timers bestaan al tientallen jaren. En dat werkt zonder enige interactie. Installeren en klaar. De simpelste oplossingen zijn meestal de beste oplossingen.
Tenzij je er 1 hebt die geen lichtsensor heeft en 24 uur per dag aan gaat bij beweging. Fijne streek van meneer Osram door dat even niet te vermelden....kan deze natuurlijk vervangen door 1 die dat wel heeft, maar hij zit achter een rozenstruik en was een crime deze te vervangen. Net een 4-pack van deze stekkers gekocht en had al een stekkerdoos van woox (3 plugs + 2x usb) en gaan zeker van pas. Werkt idd prima zonder enige hick-up.
Ik heb idd een lamp die niet aan gaat bij donker, heeft hij een lampje onderaan voor de huisnummer verlichting en 1 lamp boven voor bij beweging die dan aan gaat. En dan is een Slimme stekker handig, wil niet de lamp vervangen aangezien de plek waar hij dient te komen dan nog meer gaten in de muur krijgt.
Zo’n bolletje met ingebouwde lichtsensor kost slechts een paar stuivers bij de bouwmarkt hoor.
Klopt, echter in de muur zitten al te veel gaten. En de lamp die ik nu heb staat mooi bij het huis en misschien ga ik die binnenkort wel vervangen voor een andere, enkel de gaten wil ik dan niet meer zien van de huidige lamp
Ik typte “bolletje”.
Tenzij je er 1 hebt die geen lichtsensor heeft
Dan kun je die kopen, kost weinig.