Synology DiskStation DS415+ Review

Willen IINewbie 9 september 2020, laatste update op 9 september 2020, 146 views Product gekocht

Synology DiskStation DS415+

hoge prestaties, makkelijk interface, veel mogelijkheden, onbetrouwbaar door teveel defecten (in 5 jaar 1 defecte voeding en 2 defecte moederborden)

Pluspunten

• prestaties
  • mogelijkheden
  • interface

Minpunten

• betrouwbaarheid / bouwkwaliteit
  • Moederbord kan niet vervangen worden
  • prijs

Kwaliteit voeding Score: 2
De DS415Plus is mijn derde Synology-NAS.

Daar waar de andere twee nog prima functioneren is deze voor de derde maal (in 5 jaar tijd) gesneuveld.

Na een defecte voeding en een defect moederbord (met processorfout, daarom buiten de officiele garantietermijn indertijd nog vervangen) is nu opnieuw het moederbord defect en volgens de leverancier kan of wil Synology de NAS niet repareren.

Daarmee scoort deze NAS een dikke onvoldoende op wat mijns inziens het belangrijkste beoordelingsaspect moet zijn voor een NAS: betrouwbaarheid.

Ik ga dus voor een volgende NAS naar een ander merk kijken. Helaas, want op punten als prestaties, mogelijkheden en gebruikersgemak/interface is dit een prima apparaat. Maar een NAS moet vooral betrouwbaar zijn en mijn vertrouwen in Synology is inmiddels verdwenen.

Heb jij ook een Synology DiskStation DS415+?