Dell Studio 17 Review

gladmitismeNewbie 7 juli 2010, laatste update op 7 juli 2010, 1.163 views

Dell Studio 17

Pluspunten

• Snel apparaat
  • mooi beeld

Minpunten

• Scharnieren niet degelijk
  • Zeer tegenvallende service van DELL !!!!!!!!!!!!!!!!!

Onze dochter heeft deze laptop studio 1737 17 maanden geleden gekregen met 4 jaar garantie. Hij wordt zeer intensief gebruikt. Na 3 maanden waren de luid speakers defect, Thuis onder garantie gemaakt.(geluid klinkt zo wie zo erg matig van deze laptop).

Na 6 maanden linker scharnier defect, Thuis onder garantie gemaakt. (volgens monteur een vaker voorkomend defect). 220V Adapter defect, nieuwe opgestuurd gekregen. Nu na 17 maanden is het linker scharnier weer defect met daaruit voortvloeiend een scheur in de achter body van het scherm. Nu is Dell echter niet meer thuis en wordt er geroepen dat het onze eigen schuld is.
Het woord garantie kent men niet meer, alles draait nu om betalen. 4 jaar garantie of niet, betalen, terwijl je duidelijk kunt zien dat door het niet goed functioneren van het scharnier er door veel gebruik er een scheur is ontstaan in de achter body. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en zelfs doorverbonden met mensen uit Bratislava waar hun opper-service centrum zit.
Het is volgens mij een productiefout, er staat te veel druk op het scherm als het scherm
in of uit geklapt wordt.

Ik heb nu een laptop met 4 jaar garantie staan die 17 maanden geleden 899 euro heeft gekost.
Wat kan ik hier nu nog mee?? Niets, voor mij geen Dell meer!!!

Heb jij ook een Dell Studio 17?

Je vertelt alleen je klachten over de laptop, daarvoor is de reviewfunctie niet bedoeld. Daarnaast zit je review ingedeeld bij een Studio 17, maar dit model was pas verkrijgbaar vanaf februari 2010 en jouw laptop is 17 maanden oud.

Hoewel ik het helemaal met je eens ben dat Dell bagger service heeft, en ze overal moeilijk over doen en de bouwkwaliteit inderdaad niet geweldig is, is dit geen volledige review onder het verkeerde product.
ik snap niet waarom mensen hun negatieve ervaringen met producten niet in een review mogen zetten. Ik vind het anders erg nuttig om deze dingen te lezen als ik een studio laptop zou kopen
Inderdaad, het is sowieso geen goed idee om een review te schrijven uit frustratie. Ik heb zelf trouwens een Studio 15, mijn scharnier is ook enigszins beschadigd, maar dat was de oorzaak van een flinke klap. Heb m nu twee jaar in gebruik en sleep m elke dag heen en weer en er is nog niets kapot. Ik denk dat je gewoon veel pech hebt gehad, over het algemeen zijn de ervaringen namelijk positief.
Dit model is echt een Studio 17 van Februari 2009.
Het kan zijn dat de huidige hardware inwendig anders is, maar de body wordt
al enige tijd gebruikt, wat ik weet vanaf 2008 al.
Ikzelf heb ook al enige tijd de Studio 17 van Dell. Heb inderdaad ook al regelmatig een monteur moeten laten komen voor dat ding. echt verschrikkelijk. Toch vraag ik me af hoe je in vredesnaam zo'n scheur in je laptop krijgt hoor.. ik gebruik het ding ook dagelijks en qua body moet ik juist zeggen dat de laptop erg rigide is. Bij mij is er daarvan nog helemaal niets kapot gegaan...

Wat ik zo op de foto's kan zien is er gewoon veel te grof omgegaan met het openen/sluiten van het scherm. Dit gaat inderdaad wat stroef, dus moet je het met geduld openen en niet opentrekken..
:) Beste gladmitisme,je kan toch beter een topic open in het 17 studio dell topic?
[Ervaringen] Dell Studio 17 - Deel 1
Want dit is geen review.
Ik vind je probleem is heel lullig voor je ,maar dit schiet niet op.
Ook krijg je zo ook minder reactie`s .
Echt maak een topic aan en voordat je dat doet lees je eerst in over wat de anderen doen met dell m.b.t garantie.
succes

[Reactie gewijzigd door Patecatl op 7 juli 2010 17:26]

Ik heb ook een Studio 17, hij is echt superdegelijk tegenover andere laptops rond dat formaat...
Hoi, ik zit nu met een nieuwe Acer op internet te zoeken naar klachten over de dell studio 17. Altijd zeer content met de machines van Dell ben ik nu behoorlijk verdrietig over het functioneren van mijn anderhalf jaar oude Studio 17. Al vrij vlot liet het plastic op de linker scharnier los waardoor het scherm steeds losser kwam te zitten. Vlot daarna hield het scherm er mee op. Ik heb toen zowel een nieuw scherm als een nieuwe behuizing gekregen. Goede service, maar dat mag ook wel voor bijna 800 euro, voor een produkt wat nog geen 2 maanden oud was. Kun je, gezien ook bovenstaande gebruiker hetzelfde probleem heeft, concluderen dat het produkt al met deze verdekte produktiefout is geleverd.

De fingertip knoppen voor besturing van geluid etc. hebben nog nooit goed gewerkt. Ik vond later op internet dat je dan de batterij er even uit moest halen en er dan weer in doen. Het probleem was toen inderdaad even verholpen.

Daarna gaf de adapter de geest, zomaar. Nieuwe adapter moeten kopen voor een godsvermogen. Volgende akkefietje is dat zo ineens het scherm begint te knipperen, vervolgens op zwart gaat en dat bij een herstart van de laptop het toetsenbord niet meer functioneert waardoor je dus helemaal niets meer kunt.

Ik ga nu kijken wat dell hier mee kan. Zie het somber in, maar je weet maar nooit. Wat ik zelf prettig vind is dat ik niet de enigste ben die dit overkomt, het is wel degelijk een productgerelateerd probleem. Misschien iets om de krachten te bundelen en te kijken waar we dan op uit komen.

Wie weet.
Ik lees alleen maar slechte berichten, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad? Ik heb hem nu bij vraag en aanbod staan omdat ik een apple wil proberen maar mijn laptop werkt perfect.
Ik heb net hetzelfde probleem met mijn Dell Studio 1537: nu na nog geen 2jaar is het scharnier behuizing op exact dezelfde plaats gekraakt.

Voor de rest ben ik vrij tevreden over het toestel. (snelheid, toetsenbord, etc...)
Het 1920x1200 scherm is de laatste in zijn soort blijkbaar, helaas. Dat was voor mij de belangrijkste reden om hem te kopen. Op zich met een mooie helderheid
Het blinkend scherm is helaas zo'n trend van een of andere design-idioot. Spijtig want mijn Inspiron D6000 had ook een 1920x1200 en was veel beter leesbaar. De matte buitenkant lijkt op zich mooi, maar net zoals high-gloss staat het ding direct vol vingers. Bizar want mijn D630 van het werk heeft daar totaal geen last van. Die plastics zijn duidelijk beter (en mooier).

De geluidskwaliteit van de ingebouwde speakers is rampzalig, maar via koptelefoon is het perfect. Bizar is dat als je de standaard windowds drivers gebruikt het geluid wel wat volume heeft. Ik zoek daar nog een oplossing voor, ik vermoed ook drivers...

De touch-controls liepen in het begin constant vast, maar na een firware-upgrade was dit euvel verholpen. De wifi-enable-knop aan de zijkant is vrij zwak gemaakt (Wifi is na de eerste week al vervangen geweest)
Voor de rest wel een vrij complete en krachtige PC (SD-kaart aansluiting, Blue-ray, afstandsbediening,...USB, eSATA, HDMI,...)

Nieuw probleem: HDMI aanlsuiting: na 20 min kleurt het scherm roze (blijkbaar ook een AppleTV probleem). Na het verwijderen van Catalyst Control van ATI nu terug goed. Dus ik vermoed een ATI-driver probleem.