Specificaties Radiogestuurde muis en 880dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech VX Nano Review

Don_Zakaria 6 juli 2010, laatste update op 6 juli 2010, 401 views

Logitech VX Nano

Pluspunten

• ligt lekker in de hand
  • knoppen soepel bedienbaar

Minpunten

• levensduur batterij

deze muis aanvanakelijk voor de laptop aangeschaft na de reviews hier te hebben gelezen. aangezien de prijs niet zoveel scheelde de muis maar gewoon uit de schappen gehaald bij een winkel. inmiddels al een paar maanden in gebruik en niks anders dan lof. enige minpunt die ik zelf kan bedenken is dat de batterijlevensduur niet zo is al logitech aangeeft maar dat is geen enkel probleem met mijn oplaadbare gp batterijen.

Ondanks het formaat (kleiner dan gewone muizen) ligt de muis lekker in de hand en laat het zich goed bedienen. Verder zijn de knoppen precies goed om niet het gevoel te hebben dat je een goedkoop gebouwde muis in de hand hebt dus het klik, scroll, en back en forward werk gaat soepel.

Nu ik bezig ben met het bouwen van mijn desktop overweeg ik het om deze muis te blijven gebruiken en desnoods zonder twijfels een ander exemplaar te kopen voor mijn desktop.

Heb jij ook een Logitech VX Nano?

Goeie review, nog ff spell check overheen gooien, maar redelijk informatief.

Ik heb verschillende resultaten met batterijen. Ik had van die Panasonic AAA gekocht, die hebben het ruim 7 maanden uitgehouden met een geschatte gebruiksduur van 28 uur per week. IKEA-batterijen hebben een gebruiksduur van misschien anderhalve maand. Niet doen dus. Goede batterijen zijn wat duurder, maar maken een gigantisch verschil, ook voor de natuur.

Verder vind ik de muis persoonlijk lekkerder werken dan bijvoorbeeld de MX1000 voor kantoorwerk. Alhoewel het persoonlijk blijft, is de VX Nano lekker licht en flexibel terwijl de MX1000 erg log en zwaar is. De MX518 (rev2) is nog wel wat beter, zeker bij het gamen, maar is niet zo portable als de VX Nano en natuurlijk bedraad.. Nog een voordeel, niet subjectief, is dat je een mooi zakje/hoesje krijgt waar die muis in past, en dat de receiver in de muis opgeborgen kan worden.

Na het opbergen van de receiver na elke werkdag, en het eruithalen van dezelfde receiver de volgende werkdag, voor een paar jaar achter elkaar, werkt het klepje nog steeds perfect en breekt dus niet af zoals bij sommige goedkopere oplossingen zoals bij afstandbedieningen...
techenerd bedankt voor je reactie. Wat batterijen betreft het klopt dat het uitmaakt welke batterijen je erin hebt zitten. de bijgeleverde batterijen hebben het bij mij best lang uitgehouden daarna heb ik er respectievelijk gp 750, gp 1000 erin gehad. Gp 1000 batterijen hadden een wat langere levensduur voordat ie weer in de oplader konden.

zakje + opbergmogelijkheid van de receiver heb ik nauwelijks gebruik van gemaakt maar dat neemt niet weg dat het noemenswaardige pluspunten zijn.

spellingsfouten had ik deels te danken aan mijn toetsenbord waar ik binnenkort een review van ga plaatsen |:( zal de volgende keer toch een spell check uitvoeren O-)