Conceptronic CHDDLANU Review

mrlammers 6 juli 2010, laatste update op 6 juli 2010, 1.051 views

Conceptronic CHDDLANU

Pluspunten

• goedkoop
  • simpel

Minpunten

• weinig configureerbaar

Kwaliteit Score: 3
De behoefte ontstaond om te kunnen printen vanuit het netwerk en ik vond het een goed idee om een printerserver aan mijn thuisnetwerk te hangen.

Eisen had ik niet echt, behalve dan dat het ding niet teveel geld mocht kosten. Ik heb gekozen voor de Conceptronic CHDDLANU, geschikt voor de aansluiting van ongeveer elk USB apparaat op een netwerk. Prijs: 29.

Ik kreeg een mooi doosje thuisgestuurd met daarin een voeding, een netwerk adapter en een netwerkkabel van maar liefst 10 cm. De handleiding was beknopt en er zat een installatie CD bij.

Zonder installatie CD kon mijn PC de netwerk adapter niet vinden. Na installatie van de Conceptronic software vond mijn PC een 'onbekend apparaat'. Het apparaat blijft tot op de dag van vandaag onbekend.
Door de interface van de conceptronic software kan ik in het configuratiescherm van de netwerkadapter. De interface geeft weinig prijs. Er kan iets gefrut worden met wat basisinstellingen, maar dan houdt het wel op.
De printer wordt niet standaard gedetecteerd. Ik moet na elke reboot de printer opnieuw verbinden met behulp van de Conceptronic software. Ik zoek nog steeds naar een oplossing om dit te automatiseren.
Als het apparaat gevonden is, werkt het als een gewone USB printer en kan ik vanaf elk apparaat in het netwerk (voorzien van de conceptronic software) printopdrachten geven.

Heb jij ook een Conceptronic CHDDLANU?

zo zie je maar, goedkoop is duurkoop
Printer geinstalleerd.
Als poort nieuwe lokale poort opgegeven en gekozen voor IP poort
IP nummer van de server ingegeven.
Alles werkt en hoef niets opnieuw te installeren.
Fluitje van een cent!!!!