Asus TUF Gaming A15 FX506IV-BQ123T

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 512GB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

Asus TUF Gaming A15 FX506IV-BQ123T Review

kgevel 18 augustus 2020, laatste update op 18 augustus 2020, 2.146 views Product gekocht

Asus TUF Gaming A15 FX506IV-BQ123T

Beest van een game-laptop, maakt zo veel herrie dat je de game niet meer kan horen.

Pluspunten

• Snelheid
  • Design

Minpunten

• Herrie onder belasting
  • hé wat?
  • IK ZEI HERRIE!!

Na het lezen van de BBG 08-2020 gekozen voor deze krachtpatser.
Ik was al een tijd op zoek naar een laptop waarmee ik zowel zakelijk lekker kan werken als privé kan gamen. Mijn Chromebook kan beide niet echt goed en mijn oude Windows laptop is niet snel genoeg.

Eerste indruk:
Mooi verpakt en duidelijk gericht op de (jongere) gamer. Stickervelletje in de verpakking werd meteen door mijn zoontje van 3 geconfisqueerd.

Gamen:
Wat een geweldige prestaties, Fallout 4 en The Outer Worlds op ultra draaien feilloos.
Maar wat een enorme bak herrie! Zonder koptelefoon kun je niets van het spel horen.

Werken:
Mooi beeld van de webcam, door de prestatieprofielen relatief stil tijdens kantoorwerk.
Als je aan een macbook gewend bent moet je oordoppen indoen.

Conclusie:
Goede bang-for-the-buck game laptop, helaas héél erg lawaaiig.

Heb jij ook een Asus TUF Gaming A15 FX506IV-BQ123T?

Ik had zelf ook een oogje op deze laptop, tot ik inderdaad achter kwam dat het een straaljager is en zo warm wordt dat de CPU terug clocked.

Uiteindelijk de Medion P15811-i7-1024F16 gekozen, iets zwakker qua GPU en vooral de CPU (qua productieve taken) maar ik hoorde dat hier de koeling prima is.

Kom er morgen wel achter, anders gaat ie terug.

Zonde wat Asus hier deed, 4800H verdient beter dan dit.
Zeker zonde, die herrie heb ik zeker geen zin meer in.
Vind een doorgaans stille machine belangerijker dan de allerhoogste Geekbench cijfers.
Kan me voorstellen dat bij een zware game hij geluid gaat maken maar bij gewoon kantoorwerk moet hij gewoon stil zijn.

Bedankt voor de review !
Na een paar weken kantoorwerk met deze laptop kan ik concluderen dat het acceptabel is.
Er is wat geruis onder het werk maar niet storend.
De microfoon en speakers zijn wel vrij belabberd. Bij online calls gebruik ik dus mijn headset.
Bedankt voor de update, dit zijn zaken die van belang zijn voor de mensen (zoals ikzelf) die kijken voor een nieuwe laptop.
Vrij goede speakers zijn voor mij een pre en als ik dit lees in combo met de rest valt hij voor mij af.