Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 48 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-530 Review

Schnoop 1 juli 2010, laatste update op 2 juli 2010, 537 views

Logitech X-530

Pluspunten

• Geluidsqualiteit
  • Omzetstuk 2.1
  • Buigbare voetjes
  • Simpel op te zetten

Minpunten

• Korte kabels
  • Aansluiting op right front.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Algemene beoordeling
Prijs kwaliteit van dit product vind ik zelf uitstekend. Plopjes of radio ontvangst heb ik tot op heden geen last van ondervonden. Speakers staan bij gen gebruik wel uit. Tijdens het afspelen niets van gemerkt.

Featureset
Jammer dat er geen optische aansluiting op zit, maar voor de prijs is dit ook begrijpelijk. Verder zit er een handig convertertje bij om hem aan te sluiten op 2.1 apparaten.

Bouwkwaliteit en afwerking
Het hele setje voelt stevig aan. Speakers staan stabiel door de uitstekend functionerende pootjes, welke ook nog eens handig kunnen draaien om de boksen op te hangen.
Kabels voor zowel front and rear speakers mochten zeker langer zijn. 2 M voor rear speakers is gewoon veel en veels te kort.
Tevens vind ik het erg vreemd dat ze er voor gekozen hebben om de aansluiting van alles op right-front te zetten. Alleen al hierdoor liggen je kabels nog chaotischer, en daarnaast moet je je volume en bas op 2 plaatsen regelen.

Vormgeving
Niks op aan te merken, ziet er allemaal gelikt en mooi uit.

Geluids- kwaliteit muziek
Uitstekend. Al moet de bas bij muziek op z'n laagst staan, anders overheerst deze. Maar op deze stand vind ik dat er sublieme kwaliteit uitkomt voor de prijs.

Geluids- kwaliteit films / games
Uitstekend, bij films zet ik de bas meestal op 25%. Dit geeft echt een gigantisch mooi effect. Het is vergelijkbaar met een bioscoop, zodra er iets gigantisch op het scherm gebeurt begint zorgt de bas voor een mooi effect. De buren zullen hier waarschijnlijk minder tevreden mee zijn.
Daarnaast zijn stemmen tegenover achtergrond geluid erg goed uitgewerkt. Als ik me niet vergis zit er een module in om stemmen betere kwaliteit te geven, dit komt erg goed naar voren, je krijgt ook bij het bekijken van 2.1 opnames (denk aan series) goed de achtergrondgeluiden te horen, maar zodoende dat het niet de stemmen overheerst.

Midden en hoge tonenweergave
Goed gebalanceerd. Het setje is niet high-end, vaak zijn bij goedkopere audio sets vooral de tonen net niet goed uitgebalanceerd waardoor het geluid flets wordt. Deze set regelt dit naar mijn mening echter uitstekend.

Basweergave
Zoals aangegeven, vreemd dat deze zo hard gaat. Het lijkt mij voor het team wat dit ontwikkeld heeft simpel genoeg om de knop nog een slag verder te laten draaien, dit zou echt veel meer toegevoegde waarden geven aan het setje.
De kwaliteit van de bas is echter wel zeer goed, geen overheersende trillend brom geluiden maar gewoon goed uitgefilterd.

Uitstekend. Voor 79.95 gekocht bij de MediaMarkt.

Overige
Ik heb zelf de rear/front en center speaker gepositioneerd zoals het hoort. De subwoofer staat bij mij in het midden van de muur op pakweg 10-15 cm van de wand af op een kleine verhoging van pakweg 30 cm met een soort dun kussen/deken eronder. Uit ervaring kan ik zeggen dat ik dit zelf het prettigste vind, doordat de subwoofer niet tegen de muur aan staat of in een hoek wordt het geluid niet versterkt.
Overigen heb ik thuis mijn stopcontact niet geaard. De groep waar het setje aan hangt heeft enkele tv's, radio's en lampen (o.a. TL). Echter geen last van plopjes tot op heden.

Heb jij ook een Logitech X-530?