Trust 370W PSU Big Fan Review

naarden 4ever 1 juli 2010, laatste update op 7 juli 2010, 1.410 views

Trust 370W PSU Big Fan

Pluspunten

• goedkoop
  • stabiel
  • stil
  • grote fan

Minpunten

• koelt naar binnen toe
  • weinig SATA-aansluitingen

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Zoals ik in vele fora heb gezien dat Trust net als HKC, Sweex, Spire, Q-Tec en noem maar op een PSU die je zeker niet moet kopen. Het zou een instabiel systeem veroorzaken, niet het aangeduide vermogen nakomen, enzovoorts. Hiervan heb ik nog echter weinig gemerkt. sinds ik de Trust PSU met 520W heb gebruikt voor een compleet niet systeem, en dat lekker draaide, heb ik het vertrouwen in Trust qua PSU's ook weer teruggekregen.

Uitrusting en Afwerking:
De PSU heeft een lichtgrijze kleur, niet glimmend, geen antraciet zoals wel bij de 520W, maar gewoon grijs. niet handig voor mooie PC's met een zwarte achterkant dus (denk aan de Corsair Obsidian 800D). verder zijn de metalen punten onscherp gemaakt door het metaal aan de buitenste plaat te buigen. het is dus niet een geheel, gemakkelijk uit elkaar te halen, maar zeker niet scherp. de fan heeft wel een mooie verchroomde fangrill (bedankt Extorm). Het ziet er in ieder geval netjes uit. verder zijn alle snoertjes ge-tie-wrapped, zodat de snoertjes niet door elkaar gaan lopen.

Aansluitmogelijkheden:
Deze zijn echter gering. je moet het doen met een 24-Pins rail (waarvan je de buitense 4 af kunt schuiven om er dus een 20-pins te maken), een P4/12V rail, 4 Molex en 2 SATA aansluitingen, en tot slot nog een floppy. voor een vervanging van een kapotte standaard 360W PSU uit de Packard Bell iMedia 5160 ruim genoeg, maar niet voor iedereen.

Prestaties en stabiliteit:
370W is nou niet wat je noemt high-end ofzo, maar voor dit systeem werkt het geweldig. Weet dus wel welk vermogen je moet hebben, maar aangezien de oude, kapotte voeding 360W was, kon je ervanuit gaan dat 370W de ideale vervanger zou zijn. Stabiliteit geeft hij ook, hij presteert niet onder de kapotte voeding (toen hij het nog deed :P ).

Geluidsproductie:
De voeding is erg stil. zelfs als je met je oor tegen de voeding aanligt, hoor je alleen nog maar de CPU-koeler. zelfs als ik die er even uithaal (zegmaar 3 seconden, anders raakt de processor oververhit ;) ) hoor je alleen maar de harde schijf. bedankt 120mm fan!

Warmteproductie:
Als ik mijn hand onder de fan houd, voel ik een 'lauw windje', van pak 'm beet 25-30 graden. de fan blaast de kast in (minpuntje) dus hij voert wel lekker lucht aan. als ik mijn hand tegen het metaal aanhoud, voel ik wel wat warmte, iets warmer dan de lucht uit de fan, maar niet veel. voor een buitenzwembad zou de temperatuur perfect zijn, mar in de gietijzeren bak heb ik het toch liever een graadje of tien warmer, zou je kunnen denken. ;) kortom, de wartmeproductie is minimaal gehouden.

Koelvermogen:
Naast een lage warmteproductie is het koelvermogen ook goed. helaas blaast de fan in de kast, ik had liever de andere kant op (warme lucht gaat makkelijker aan de bovenkant eruit dan koude lucht aan de bovenkant erin). Dit was ook een puntje bij de 520W, waarvan ik dacht: 'Dat was het enige echte minpuntje van deze PSU.' maar hij koelt verder wel goed, wat er boven inkomt, is nog koel (graadje of 25/30) dus daarvoor een goed.

Prijs:
Voor 19,95 besteld bij Yagoda, deze voeding is het dubbel en dwars waard. het is een ideale vervanger voor de kapotte voeding en presteert niet onder. 19,95 voor deze geweldige voeding, het is de op drie na goedkoopste voeding bij tweakers.net!

• GIGABYTE GA-8I915PMD

Heb jij ook een Trust 370W PSU Big Fan?

Antec is juist een goed merk hoor! :o Verder nette review, heb hier ook de voeding in een oud systeempje draaien ;) Vervang Antec maar door Q-Tec:P

Waarschijnlijk bedoel je met ventilator beveiliging een Fan Grill?

[Reactie gewijzigd door Bas. op 1 juli 2010 10:51]

oeps, sorry! ik bedoelde eigenlijk AOpen! ik ga het even aanpassen. bedankt voor de reactie!

Edit: ja, ik bedoel fan grill... Maar ventilatorbeveiliging o gewoon fanrekje klinkt leuker. Ik ben nog steeds een beginnend tweakertje!

[Reactie gewijzigd door naarden 4ever op 1 juli 2010 23:36]

Als ie voor die prijs al 1 jaartje meegaat, is je koop heel rendabel geweest.

Hopelijk gaat ie niet in de fik :)
Nee, dat mag ik ook hopen :) maar de 520W is ook gewoon nog steeds stabiel en die heeft een nog kleine gap tussen piekvermogen en het vermogen van het systeem zitten, dus ik vertrouw erop. Niet voor niets is de naam Trust...
A-Open is ook nog wel redelijk hoor voor budget pc's :P Q-Tec is echt een merk wat je niet wil hebben!

Tip: zoek eens hier naar Q-Tec reviews, vooral de 350 watters 8)7
oke, ik ben benieuwd! alleen ga ik nu even aan de buggy sleutelen buiten 8)7

Ai, dat ziet er inderdaad niet goed uit. 1 ster,2 sterren, brandgevaar, kapotte condensatoren, snelle verwering van fan... Ben ik toch blij met deze 370 Watter.

[Reactie gewijzigd door naarden 4ever op 1 juli 2010 23:37]

Vergeet de prijs niet, ik draai al twee jaar op een HKC voeding van 450 Watt. Ik weet zelf ook het is geen top product, maar het is stil en werkt zeer goed.