G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS

Specificaties 32GB • DDR4 • 3.200MT/s • kit van 2 - Bekijk alle specificaties

G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS Review

bob harley 8 augustus 2020, laatste update op 8 augustus 2020, 358 views Product gekocht

G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS

Ik wou graag upgraden voor mij eigen game pc. Maar de tweedehands prijzen waren niet aantrekkelijk en de prijzen van nieuwe setjes zijn erg scherp geprijsd. Zodoende van corsair 1x16 en 1x8gb 3000mhz naar g-skill 2x16gb 3200mhz gegaan. Eerste ervaring met g-skill en tot nu toe alles goed.

Pluspunten

• Goede prijs
  • Goede compatibiliteit

Minpunten

• Geen heatspreader

Stabiliteit Score: 4
Reden van koop:

Gekocht zodat mijn game pc weer even vooruit kan.
Even gekeken naar wat reviews en de meer prijs was het mij niet waard tegen over modules die sneller zijn.
Liefst wou ik wel modules die over rgb beschikte, maar ook dat was mij de meerprijs niet waard.
(maar de prijzen dalen extreem snel)

Test/ervaring:

In combinatie met een msi b550 mortar en een 3700x werkt het perfect.
Uiteraard moesten de instellingen wel even aangepast worden in het bios.
Zodat de modules wel op 3200mhz draaien.

Op de site van g-skill staat ook dat deze modules ondersteund worden door amd chipsets zoals b450 en b550.
Dat vond ik wel een belangrijke voorwaarde gezien de hoeveelheid problemen dat kan opleveren als dat niet zo is.

Conclusie/toepassing:

Verder zit er een sticker op de modules i.p.v een heatspreader.
(zeer makkelijk te verwijderen die sticker)

Ben er erg content mee.

Sidenote/tip:

Ik heb deze gecombineerd met Gelid Solutions Lumen RGB Ram Cooler Rood.

Heb jij ook een G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS?