AMD Sempron 2800+ Boxed Review

googletje 30 juni 2010, 799 views

AMD Sempron 2800+ Boxed

Pluspunten

• Redelijk over te klokken

Minpunten

• Traag (het is immers verouderde hardware)
  • Geen cool n' quiet

Ik heb deze processor al enige tijd in gebruik en heb hem ook kunnen testen op verschillende systemen.
Anno 2010 is de cpu eigelijk te traag om nog fatsoenlijk het internet mee op te kunnen. Ik besloot dan ook de cpu over te klokken. Van 200mhz fsb naar 275. 1,6ghz naar 2,2ghz
Ondanks een toename van 37,5% draait hij nog stabiel en kan ik tegenwoordig zelfs youtube filmpje op HD kijken zonder haperen.

Helaas ondersteund de processor geen cool n'quiet en bromt de ventilator dus aan een stuk door.
Ook heb ik de stockcooler vervangen door een iets nieuwere stockcooler (van een Phenom 2 x3)
De temperatuur komt nu zelden boven de 30.
Relatief gezien doet de sempron het niet extreem slecht, mee gerekend dat het het aardig op leeftijd is.

edit:
Even iets bijgevoegd, en een benchmark komt nog.

ps: het was niet echt bedoeld als karmareview.
Ik zag dat de andere reviews geen onderbouwing bevatten.
Zeker niet over het overclock deel. Want ik vond de stijging van 600mhz een aardige ontwikkeling.

Heb jij ook een AMD Sempron 2800+ Boxed?

Je had denk ik beter een processor kunnen pakken die mensen zullen kopen. Zo'n processor is niet echt te de moeite. Op V&A is de prijs van de proc 2 euro.
Klopt, maar ik heb net gister uit een oude schoolcomputer nog een tweede exemplaar gekregen en het viel me bij het op zoeken van specificaties op de er helemaal geen echte review was geschreven.
Een beetje documentatie en uitleg is toch nooit slecht?
Nja ondanks dat de processor zo enorm veroudert is dat het niet eens meer de moeite waard is om ernaar om te kijken is dit ook niet echt een review. Je verteld in principe alleen dat je de processor overclocked hebt omdat deze traag is en niet echt stil is, en that's it.

Het plaatsen van productreviews wordt soms misbruikt om karma op te krikken en deze review lijkt mij daar een goed voorbeeld van.
Ik heb zelf ook een PC met deze processor en voor office/internet is het meer dan voldoende, met 1,5 GB intern DDR1 geheugen. Bedankt voor de tip met het overklokken ! Ik heb voor het brommen van de computer er een zalman fanmate tussen gezet, dan kun je het "toerental" van de cpu fan handmatig regelen. Je kunt hem gerust wat langzamer laten draaien, want de Sempron blijft dan gewoon koel draaien op 30-35 graden.

[Reactie gewijzigd door robbiesan op 30 juni 2010 09:47]

Gebruik zelf ook nog steeds op mn "simpele" dekstop een sempron 2800+, beetje overgeklokt tot 2,0GHz.
In combinatie met 2GB DDR400 en een leuke 9500GT draait dit systeempje als een tierelier. Ik speel nog met gemak HD films van 1080p af.
Mijn ouders PC heeft nog een Sempron 2800+. 8)7
Wat is dat ding traag.
Ik heb destijds in 2007 dat ding voor meer dan de nieuwprijs na 1,5 jaar doorverkocht. :+ Was 44 euro bij de alternate en verkocht hem voor 45 euro op marktplaats 8)7