€ 2.125,-
Specificaties 13,3" • 2560x1600 • 1TB • Overig - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Pro 2020 met Touch Bar, i5 2,0GHz, 16GB intern, 1TB (Qwerty) Zilver Review

Greatsword 22 juli 2020, laatste update op 22 juli 2020, 369 views Product gekocht

Ik heb de 10th gen met 1TB aan SSD nu iets meer dan een maand in mijn bezit en moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben.

Pluspunten

• Stil
  • Snel
  • Mooi
  • Gewicht
  • Speakers

Minpunten

• Temperatuur
  • Geen SD slot
  • Geen MagSafe
  • Matige Webcam
  • Grote scherm randen

De reden dat ik voor de duurdere versie met 10th gen CPU ben gegaan is omdat hij een flink stuk beter is op verschillende fronten.

- Betere koeling
- Betere speakers
- Snellere RAM (3733‑MHz LPDDR4X)
- 4x Thunderbolt (USB-C)

Hiervoor had ik het 2018 model en daarvoor de 2015 versie. De fysieke ESC toets heb ik echt gemist, dus ben blij dat die weer terug is. In veel applicaties gebruik je deze knop om iets te annuleren en dat bracht aardig wat irritatie met zich mee als de Touch Bar weer even uit stond. Ook het toetsenbord komt weer in de buurt van de 2015 versie en dat is zeker een compliment.

Ik heb me inmiddels aangepast aan de nieuwe realiteit en ben daardoor ook 100% over naar thunderbolt en
USB-C accessoires.

Het heeft me aardig wat extra geld gekost, maar zo'n dongel vindt ik er niet uit zien. Bovendien worden ze erg warm en worden geadverteerde snelheden vaak niet gehaald of alleen als je het aantal aansluitingen beperkt.

Het grootste kritiekpunt dat ik op de laptop heb is de temperatuur, dat was bij het vorige model ook al zo en misschien nu iets verbeterd, maar voelt nog steeds niet aangenaam aan op je schoot.

Kleine kritiekpunten zijn verder het missen van de SD kaart lezer, het ontbreken van MagSafe en de Webcam met 720p kan anno 2020 echt niet meer.

Verder maak ik me totaal niet druk om ARM.

Leuk dat Apple binnen 2 jaar zijn productlijn volledig omgezet wilt hebben, maar ik ben voor mijn werk grotendeels afhankelijk van 3rd party software als Photoshop en Capture One.

Verder gebruik ik privé ook nog een stuk of 40 programma's en voordat al die bedrijven hun software hebben omgezet (als ze dat überhaupt al gaan doen) zijn we zeker 5 jaar verder.

Tegen die tijd is deze laptop afgeschreven, dus dan is het een mooi moment om te kijken naar de upgrade mogelijkheden.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2020 met Touch Bar, i5 2,0GHz, 16GB intern, 1TB (Qwerty) Zilver?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.