Logitech G502 Lightspeed

€ 86,14
Specificaties Radiogestuurde muis en 25.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G502 Lightspeed Review

m.z 18 juli 2020, 1.170 views Product gekocht

Logitech G502 Lightspeed

Heb hiervoor de Hero G502 (bedraad) gehad, maar ben toch overgestapt naar de draadloze versie, gezien ik liever één muis gebruik voor meerdere devices. Veel mogelijkheden aanwezig om de muis software in te stellen. Hij kan zowel bedraad als draadloos gebruikt worden.

Pluspunten

• Fijne maat
  • Bedraad en draadloos te gebruiken
  • Gewichten
  • Veel in te stellen

Minpunten

• Geen andere draadloze opties*

Gezien ik tevreden was met mijn voorgaande muis G502 Hero, koos ik ervoor om mijn werkmuis en privé muis te vervangen. Ik wilde graag een muis gebruiken voor alle apparaten, gezien ik de G502 prettig in de hand vindt liggen, maar ook dat ik hem draadloos kan gebruiken.

De software van Logitech gebruik ik al een enige tijd, voor mijn headset en keyboard. De software is fijn, je kan veel instellen, maar is (voor mij) niet 100% stabiel. Heb deze software meervoudig geforceerd mogen aflsuiten, omdat die >90% van mijn CPU (3700X) gebruikt. Dit is wel in de laatste weken verdwenen.

De muis komt met gewichten, kabel, adapter voor USB-ontvangen en de USB-ontvanger zelf. Gezien ik vooraf weet hoeveel de muis kost, ga ik dit niet als minpunt noemen, maar :P heb twee punten:

1. De goedkopere muis MX Master 2 heeft wel extra draadloos optie (bluetooth) en kan op 3 apparaten aangesloten worden (naast de USB-dongle), beetje jammer dat muis van deze prijs dit niet heeft en verplicht bent om de dongel mee te nemen. Dit lijkt niet op de Unify-USB dongel van Logitech, waardoor niet weet of ik een extra kan aanschaffen.
2. De muis lijkt gemaakt te zijn om snel mee te nemen, gezien het vakje voor de USB-dongle. Wel jammer dat ze er geen hoes of case bij doen, om krassen te voorkomen.

Heb jij ook een Logitech G502 Lightspeed?

hallo,

Heb jij ondertussen last gekregen van het welgekende "dubbele klik" probleem dat vaak voorkomt bij deze muis? werken alle knoppen nog na een dik jaar?
Hey,

Ik kan je helaas hier niet bij helpen, gezien ik deze muis niet meer heb :s
Waarom heb je hem niet meer? ontevreden?
Nee, niet vanwege ontevredenheid, maar heb nu al een tijdje de 502 SE. Had me deze gehaald, vanwege de kleurcombinatie. Vooralsnog heb ik ondertussen toch weer de draadloze 502 erbij gehaald, dus heb er nu twee.
Moet je deze muis na gebruik van je PC altijd uitzetten onderop de muis zelf, of gaat deze automatisch in slaapstand of vanzelf uit?
De muis gaat uit zichzelf op standby. Dit doet die ook als de pc nog aanstaat. Dit doet die na ~10 min., maar ook als desktop uit of standby gaat.
Ah ok, maar dan verbruikt de muis geen batterijen dus?
Als ik mijn desktop uitzet hoef ik dus niet de muis aan de onderkant uit te zetten?
Ik vermoed dat die dan wel batterij gebruikt, gezien hij moet weten wanneer die aan gaat. Je zou hem inderdaad uit kunnen zetten.

Vooralsnog, ik heb veel thuis gewerkt (+gamen) en heb de muis weken achter elkaar gebruikt, zonder op te hoeven laden.
Zet jij 'm s nachts wel uit dan? Of nooit?
Ik zet hem zo goed als nooit uit, alleen als ik hem van locatie wissel.
Ok bedankt voor je berichten, appreciate it! :)

[Reactie gewijzigd door FerOne op 7 juli 2022 05:44]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.